اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وجود 17 دوربین کنترل ترافیک در کرمانشاه/ امکان اعمال قانون آنلاین را نداریم!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه با وجود بیش از ۶۴۰ تقاطع و میدان، 17 دوربین نظارتی کنترل ترافیک دارد که متاسفانه امکان اعمال قانون آنلاین را ندارند.

وجود 17 دوربین کنترل ترافیک در کرمانشاه/ امکان اعمال قانون آنلاین را نداریم!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌اله شیری امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: براساس برنامه پنج ساله توسعه ششم قانون برخورد با تخلفات و جرائم رانندگی صرحتا ابلاغ شده که در شهرهای بالای 200 هزار نفر تمامی معابر اصلی باید تحت نظارت هوشمند کنترل ترافیک باشند.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه بیش از ۶۴۰ تقاطع، میدان و مقطع داریم که نیاز به کنترل و فرماندهی جریان ترافیک به وسیله دوربین‌ها، چراغ‌های هوشمند یا علائم راهنمایی و رانندگی و در نهایت حضور پلیس دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۱۷ دوربین نظارتی در کلانشهر کرمانشاه داریم که حدود چهار تا پنج دستگاه در روز تصاویر آنلاین را به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارسال کرده که متاسفانه امکان اعمال قانون آن‌لاین را ندارند، البته جلساتی در این خصوص برگزار شده که امیدواریم مشکلات آن مرتفع شود.

وی اضافه کرد: اینکه در تمامی معابر باید حضور فیزیکی مامور داشته باشیم باید گفت، به این صورت تحت هیچ شرایطی توان مدیریت کنترل ترافیک شهرها را نخواهیم داشت.

شیری افزود: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۵۵ هزار برگ جریمه صادر شده که به موجب آن ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعمال قانون شده که 9 درصد این جرایم مربوط به تاکسی‌ها بوده است.

وی در ادامه اشاره‌ای به سامانه نوبت‌گیری اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک شهر کرمانشاه داشت و گفت: فعلا این قابلیت در شهر کرمانشاه به اجرا در آمده و فعلا در شهرستان‌های تابعه استان فعال نیست.

شیری در خصوص نحوه اخذ نوبت‌گیری اینترنتی، اظهار داشت: شهروندان باید ابتدا به سایت راهور 120 و لینک نوبت‌دهی پلیس مراجعه کنند، فرم بارگذاری شده را تکمیل و عضویت خود برای نوبت‌گذاری ثبت کنند که بعد از این مراحل با ارسال پیامک تاریخ و ساعت مراجعه به شخص مذکور اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد غرفه‌ها در مرکز تعویض پلاک کرمانشاه از 10 غرفه به 12 غرفه، گفت: از هرگونه ارائه خدمت به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را در راستای شیوع ویروس کرونا رعایت نمی‌کنند حتی اگر نوبت گرفته باشند، معذور هستیم.

شیری در رابطه با ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده در شهر کرمانشاه، گفت: دیگر لازم نیست برای ترخیص وسایل نقلیه به ستاد ترخیص مراجعه کنند با مراجعه با پلیس+10 و ارائه مدارک لازم، امکان رفع توقیف وجود دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول