اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

باید با فاصله‌گذاری میان خود و دشمنان‌ «کرونای فرهنگی» را هم شکست دهیم

یک مدرس دانشگاه گفت: کرونای فرهنگی یعنی «تهاجم فرهنگی» همه‌جانبه دشمنان به فرهنگی و هویت ملی ما! و باید مراقب باشیم با فاصله‌گذاری میان خود و دشمنان‌مان «کرونای فرهنگی» را هم شکست بدهیم.

باید با فاصله‌گذاری میان خود و دشمنان‌ «کرونای فرهنگی» را هم شکست دهیم

امید طاهرنژاد مدرس دانشگاه و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان سمای استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: بیماری کرونا را می‌توان از ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی بررسی کرد. علی‌رغم اهمیت مقوله «فرهنگ» متأسفانه از این جنبه کمتر به موضوع پرداخته‌شده است. با استفاده یک تحلیل آماری از بیماری کرونا، می‌توان بخشی از جنبه‌های فرهنگی مردم ایران را شناخت.

وی با اشاره به آمار جهانی بیماری کرونا در آخرین شنبه شهریور ماه، افزود: به‌راحتی می‌توان با مراجعه به آمار رسمی جهانی و یک ضرب و تقسیم ساده، میزان عملکرد کشورها را با هم مقایسه و نتیجه‌گیری کرد.

طاهرنژاد اظهار داشت: مدت مدیدی است که رتبه اول مبتلایان و جان‌باختگان کرونا متعلق به آمریکا، این به‌اصطلاح پیشرفته‌ترین کشور دنیا است. به تاریخ شنبه 29 شهریور ماه، آمار آمریکا شامل 6 میلیون و 925 هزار و 941 مبتلا و 203 هزار و 171 قربانی می‌شود. اگر این آمار را به جمعیت 330 میلیون نفری آمریکا تقسیم کنیم شاخص 2.1 درصد برای مبتلایان و شاخص 0.06 درصد برای جان‌باختگان به دست می‌آید.

وی ادامه داد: آمار ایران در همان تاریخ، شامل 416 هزار و 198 مبتلا و 23 هزار و 952 قربانی می‌شود. اگر این آمار را به جمعیت 83 میلیون نفری ایران تقسیم کنیم شاخص 0.5 درصد برای مبتلایان و شاخص 0.03 درصد برای جان‌باختگان به دست می‌آید.

نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل ها، گفت: در کنار آمار بالا تمامی مؤلفه‌های تحریم اقتصادی، دشمنی‌های علنی اروپا و آمریکا با ایران، عدم تحویل ماسک‌ها و مواد ضدعفونی خریداری‌شده ایران از خارج، مشکلات اقتصادی و رکود کسب‌وکار برای ایران و مؤلفه‌های پیشرفته‌ترین کشور دنیا، قطب اقتصادی، قطب صنعتی، قلدرمآبی جهانی و راهزنی بین‌المللی ماسک و مواد ضدعفونی را برای آمریکا در نظر بگیرید.

این مدرس دانشگاه با استفاده از شاخص‌های آماری جان‌باختگان و مبتلایان در ایران و آمریکا، بیان کرد: حال آمار مبتلایان و جان‌باختگان آمریکا و ایران را با هم مقایسه کنیم. مردم آمریکا بیش از 4 برابر ایران دچار کرونا شده‌اند و حدود دو برابر ایران قربانی این بیماری داشته‌اند.

وی گفت: این آمار موارد متعدد فرهنگی را می‌تواند برای ما نمایان کند، مواردی مانند اینکه «فرهنگ کرونایی» در ایران بسیار بالا رفته و مردم دستورالعمل‌های ابلاغی دولت را تبعیت می‌کنند، مردم ایران بیشترین همکاری و تعامل با کادر درمان را دارند، علی‌رغم کمبودهای نیروی انسانی در کادر درمان ایران، اینان ازجان‌گذشتگی کردند و مردانه پای‌کار ایستاده‌اند، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی با تلاش شبانه‌روزی در کنترل بیماری همت ویژه کردند، مسئولین پای‌کار ایستاده‌اند و...

این مدرس دانشگاه افزود: متأسفانه رسانه‌های بیگانه، مخصوصاً رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکایی و اروپایی با به‌کارگیری انواع تکنیک‌ها مانند «جوسازی»، «القا»، «برجسته‌نمایی»، «فضاسازی»، «دروغ بزرگ» و... سعی دارند پیکره ایران اسلامی را دچار «کرونای فرهنگی» کنند.

وی گفت: «کرونای فرهنگی» یعنی خودکم‌بینی، یعنی عدم خودباوری، یعنی ترویج بی‌اعتمادی عمومی، یعنی گسست میان دولت و ملت، یعنی خودباختگی فرهنگی و... و کرونای فرهنگی یعنی «تهاجم فرهنگی» همه‌جانبه دشمنان به فرهنگی و هویت ملی ما! مراقب باشیم همان‌طور که با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی «فرهنگ کرونایی» خود را تقویت می‌کنیم با فاصله‌گذاری میان خود و دشمنانمان «کرونای فرهنگی» را هم شکست بدهیم.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، فرمودند «ما باید باورمان شود که چیزی هستیم. اگر اعتقاد پیدا کردیم که می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم، توانا می‌شویم. شما هم اعتقاد پیدا کنید که می‌توانید. مغزها باید شستشو شود و مغزهایی که به خود متکی است جای آن را بگیرد. خداوند همه شما را حفظ کند.» ما باید به این جمله توجه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول