اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هشدار دادستان رباط کریم به شیوه‌ جدید کلاهبرداری از دامداران

دادستان شهرستان رباط کریم از باند کلاهبرداران و شیوه‌های جدید کلاهبرداری از دامداران خبر و هشدار داد.

هشدار دادستان رباط کریم به شیوه‌ جدید کلاهبرداری از دامداران

رحیم علیش‌پور دادستان شهرستان رباط‌کریم در گفت وگو با خبرنگار فارس در پی انتشار خبر شیوه‌های جدید کلاهبرداری که اخیراً در روستاهای رباط کریم اتفاق افتاده با اعلام این که خبر منتشر شده در رسانه‌ها به طور کامل منتشر نشده اظهار کرد: اخیراً چند مورد شکایت از کلاهبرداری با یک موضوع مشخص به دست دادستانی رسیده که کارت بانکی این افراد به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: در پی آن شکایت موضوع مورد بررسی قرار گرفته که تراکنش‌های آن چه زمانی، مکانی و چه مقداری بوده مشخص شد که اخیراً این اتفاق بین دامداران روستایی رباط‌کریم افتاده است.

دادستان رباط کریم افزود: وقتی به دامدار اعلام می‌شود که کارت دزدی بوده! طرف هم با سادگی و صداقت کامل عنوان می‌کند که من که اطلاعی نداشته‌ام و شخصی آمده و از من گوسفند خریده و پول آن را هم از طریق کارت بانکی دریافت کرده‌ام.

علیش‌پور اضافه کرد: وقتی که مشخص می‌شود که از کارت دزدیده شده مبلغی برداشت شده، برای رسیدگی مجبوریم که حساب شخصی را که از کارت برداشت داشته، توقیف و مسدود کنیم تا پول به صاحب کارت دزدیده شده برسد.

وی عنوان کرد: در اینجا اتفاقی می‌افتد که نگران کننده است و آن این که هم پول این دامدار به واسطه شاکی کارت سرقت شده از دستش می‌رود و هم گوسفندی که فروخته است.

دادستان رباط کریم در ادامه از روی دیگر این ماجرا پرده برداشت و گفت: به نظر می‌رسد این اتفاق با تبانی گروهی از سارقان در حال انجام است که چند نفر با هم کارتی را شارژ می‌کنند و با آن از سادگی و صداقت دامداران و روستائیان استفاده کرده و اقدام به خرید گوسفند با کارت  بانکی خودشان می‌کنند.

علیش‌پور بیان کرد: بعد از خرید یکی از آن‌ها (کلاهبرداران) بر اساس نقشه از پیش در نظر گرفته شده اعلام شکایت می‌کند که کارت من به سرقت رفته و ما هم به دنبال آن کارهای فوق را انجام می‌دهیم تراکنش و محل استفاده کارت را مشخص کرده و به همان روستایی و دامدار صادق می‌رسیم و حسابش توقیف و پول جابه‌جا شده به شاکی می‌رسد و دامدار، هم پول و گوسفندانش از دست می‌رود.

وی در پایان از مردم درخواست کرد حتماً قبل از معامله مشخصات روی کارت بانکی را با کارت شناسایی فرد معامله‌گر مطابقت بدهند تا دچار دردسر نشوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول