اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار جلالی: فداکاری آتش‌نشانان تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت 7 مهر، روز آتش نشانی و ایمنی، فداکاری آتش‌نشانان را تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس دانست.

سردار جلالی: فداکاری آتش‌نشانان تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس،‌ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت 7 مهر، روز آتش نشانی و ایمنی، فداکاری آتش‌نشانان را تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس دانست.

در پیام سردار جلالی آمده است:

آتش‌نشانان نماد مجاهدت، از خودگذشتگی و فداکاری و جلوه آمادگی، ورزیدگی و مهارت در مقابله با مخاطرات و حوادث هستند. آتش‌نشانان سربازان خط مقدم پدافند غیرعامل در دفاع از شهرها در برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از مردم و بازوی عملیاتی افزایش ایمنی و ارتقای تاب‌آوری در شهرها هستند.

آتش‌نشانان قهرمانان بی‌ادعایی هستند که مردم شهر به آنان می‌بالند. هرگاه همه از خطر می‌گریزند این آتش‌نشانان هستند که به دل خطر یورش می‌برند.

7 مهرماه یادآور حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان در اطفاء حریق پالایشگاه‌ آبادان است اما کارنامه ایثارگری‌های این حماسه سازان پر از برگ‌های زرین ماندگار است؛ مردم ایران هیچگاه آنچه در پلاسکو گذشت و آتش‌نشانانی که جاودان شدند را فراموش نخواهد کرد.

اگرچه این خدمتگزاران بی ادعا همواره برای ایثارگری در هر حادثه و خطری آماده‌اند اما شایسته این است که به جای اینکه بار مقابله با حوادث و مخاطرات در شهرها را به دوش آتش‌نشانان انداخته و جانشان را به خطر بیندازیم تلاش کنیم قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهرها را افزایش داده و استانداردهای نوین و سخت‌گیرانه ایمنی را در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری پیاده کنیم.

سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود برای ارتقای تاب‌آوری شهرها، تاکنون 51 شهر کشور را با کمک شهرداری‌ها به تجهیزات مقابله با جنگ نوین (CBRNE) تجهیز کرده است.

همچنین سند راهبردی پدافند شهری را با هدف ارتقای تاب‌آوری شهری در شرایط بحران، تشکیل مرکز فرماندهی و کنترل واحد در شرایط بحران، ساماندهی مراکز پرخطر در شهرها و ساماندهی مراکز ذخیره حیاتی تهیه و تدوین کرده است.

این سند حفاظت و صیانت از مردم و زیرساخت‌ها را در دستور کار دارد و نشان می دهد که چگونه باید از مردم و نیازهای اساسی آنان در مقابل تهدیدات نوین cbrn حفاظت شود.

ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی و یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان، به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه شما عزیزان را در راه ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین و حفاظت از مردم ارج می نهم. از خداوند متعال سلامتی و موفقیت در خدمت به میهن عزیزیمان را خواستارم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور
سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول