اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما در بسیاری از نقاط کشور/سرمای صفر درجه در بام ایران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا ۹ مهر کاهش دما بین 8 تا ۱۰ درجه در نیمه شرقی کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، در همین مدت دما بین ۴ تا ۶ درجه در شمال غرب، سواحل شمالی، غرب و جنوب غرب کاهش می یابد.

کاهش دما در بسیاری از نقاط کشور/سرمای صفر درجه در بام ایران

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز هفتم مهرماه در خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شرق تهران، استان‌های ساحلی خزر و خراسان رضوی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز همچنین در ارتفاعات کرمان، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز وزش باد در سواحل خزر شدت یافته است و دریای خزر مواج است، همچنین امروز در دامنه های جنوبی البرز در استان های سمنان، تهران، قزوین، قم، شمال استان مرکزی و نیمه شمالی اصفهان، خراسان جنوبی و نوار شرقی خراسان رضوی و کرمان  وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان اضافه کرد: از امروز تا چهارشنبه ۹ مهر کاهش دما بین هشت تا ۱۰ درجه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور همچنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه در شمال غرب، سواحل شمالی کشور، غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت و از پنج شنبه تا اوایل هفته آینده در این مناطق افزایش نسبی دما بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران و البرز و همچنین ارتفاعات سمنان، دامنه های زاگرس مرکزی، بخش های مرکزی کرمان، جنوب و شمال و غرب هرمزگان، همچنین شرق بوشهر، رشد ابر در ساعت بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود، همچنین روز آینده در خراسان جنوبی، شمال و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و یزد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از فردا تا پایان وقت چهارشنبه 9 مهر، تقویت جریان های جنوبی، انتقال رطوبت و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در کرمان پیش بینی و توصیه می شود برداشت به موقع محصولات باغی نظیر انار، پسته، سیب و گردو، پوشش دهی جایگاه های جمع آوری پسته، برداشت محصولات جالیزی به خصوص در مناطق سردسیر و کوهستانی در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه و روز پنجشنبه رگبار باران رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه بارندگی‌ها در شمال غرب کشور متمرکز خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه‌کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک ترین سرد ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول