اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سقوط سهام بزرگترین شرکت تولید تراشه چین به خاطر تحریم آمریکا

سهام شرکت SMIC در معاملات امروز به خاطر تحریم‌های احتمالی آمریکا و محدود شدن فروش تجهیزات به آن، سقوط سنگینی را تجربه کرد.

سقوط سهام بزرگترین شرکت تولید تراشه چین به خاطر تحریم آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ارزش سهام شرکت اسمیک SMIC چین که بزرگترین شرکت تولید تراشه این کشور به شمار می‌رود، به خاطر اعمال احتمالی تحریم از سوی دولت آمریکا در معاملات امروز 7 درصد منفی شد. سهام این شرکت در بورس هنگ‌کنگ هم امروز 5 درصد ریخت.

گزارشات حاکی از آن است که دولت آمریکا با این ادعا که از تراشه‌های تولیدی این شرکت در تولید تجهیزات نظامی استفاده می‌شود قصد دارد آن را تحریم کند.

در صورت نهایی شدن این طرح تحریم  از این به بعد شرکت‌های آمریکایی که اصلی‌ترین تامین کنندگان قطعه برای SMIC به شمار می‌روند، باید برای فروش قطعه به طرف چینی از دولت آمریکا مجوز بگیرند.

این گزارشات می‌افزایند که وزارت بازرگانی آمریکا طی نامه‌ای به شرکت‌های این کشور مدعی شده که از قطعات صادر شده به  SMIC در تولید تجهیزات نظامی استفاده می‌شود.

سهام شرکت SMIC هر گونه ارتباط با نیروهای مسلح چین را رد کرده  و اعلام کرده است صحبت از تحریم‌ها علیه این شرکت چینی فعلا در حد رسانه بوده و هیچ ابلاغ رسمی به آن صورت نگرفته است.

این شرکت چینی از سهامداران خود خواسته است، تا صبور باشند.

روزنامه گلوبال تایمز چین وابسته به دولت این کشور، در پی صحبت از تحریم  SMIC مدعی شده که پکن با فشارهای جدی در حوزه فناور‌ی‌های پیشرفته از سوی آمریکا مواجه است.

این روزنامه اعلام کرده است که چین باید خود را برای یک تنش بلندمدت در حوزه فناوری آماده کرده و به وابستگی خود در حوزه‌های مهم و حیاتی به خصوص به آمریکا پایان دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول