اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ابهام در قرارداد تئاتر شهر کرج مشخص شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهردار کرج ابهام در قرارداد تئاتر شهر کرج که به عنوان خرید خدمات مطالعات پژوهشی است را بررسی و مشخص کند.

ابهام در قرارداد تئاتر شهر کرج مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،  سارا دشت گرد طی نطق پیش از دستور در ابتدای دویست و سیزدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج طی تذکری اظهار کرد: از شهردار در خصوص ابهام در برخی از قراردادهای شهرداری با عنوان پژوهشی مطالعاتی خواهان ارائه توضیح هستم و درخواست دارم در خصوص قراردادهایی که به عنوان پژوهشی و مطالعاتی منعقد شده و به حوزه پژوهش مربوط نمی شوند و صرفاً برای قیمت گذاری و افزایش مبالغ قراردادها از این عناوین استفاده شده است، بررسی لازم صورت پذیرد.

وی افزود: سال گذشته مسابقه ای تحت عنوان طراحی تئاتر شهر کرج از سوی سازمان سیما منظر برگزار شد که در اجرای فاز یک این طرح تعداد پنج نفر در این مسابقه شرکت کردند و یک برنده از این تعداد مشخص شد تا فاز دوم طرح را اجرا کند. در قراردادهای شهرداری که به عنوان پژوهشی مطالعاتی درج شده است یکی از این قراردادها خرید خدمات طراحی و مطالعات مرحله اول و دوم تئاتر شهر به مبلغ یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان است که با حوزه پژوهش دانشگاه تهران به مدت زمان نه ماه و نیم منعقد گردیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه اجرای این طرح جایزه مسابقه است نظر من این است که مبنای قیمت گذاری این قرارداد چه بوده است؟ آیا بر اساس تعرفه سازمان نظام مهندسی و سازمان برنامه و بودجه بوده است؟ دلیل موضوع برای من مبهم است ولازم است توضیح دهم قراردادهای پژوهشی دانشگاهها سهم 20-12درصد را برای دانشگاه وما بقی را به مجری طرح پرداخت می کند بنابراین قرارداد ربطی به منفعت دانشگاه نیز ندارد.

دشت گرد افزود: از نظر اینجانب فاز اول و دوم طرح هیچ مشکلی نداشته است؛ اولاً در این قرارداد عنوان پژوهشی قید شده در صورتی که در نامه ای به سازمان سیما و منظر شهرداری کرج برنده جایزه باید قرارداد طراحی فاز یک و دو طراح معماری سازه، نقشه های الکتریکی و مکانیکی منعقد شود در صورتی که در قرارداد اسفند ماه سال گذشته عنوان خرید خدمات طراحی و مطالعه درج شده و در متن قرارداد عنوان پژوهش قید شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: موضوع دوم قراردادی با ناظر پروژه نیروگاه خورشیدی منعقد شده در صورتی که در مورد خود پروژه هنوز قراردادی بسته نشده و به ناظر آن مبلغ 900 میلیون ریال در نظر گرفته شده، علت این قرارداد نظارت را نیز توضیح بفرمایید، در نهایت از شهردار خواهشمندم لیستی از قراردادهایی که عنوان خرید مطالعات یا پژوهش دارند و مبلغ آنها بیش از 500 میلیون تومان تعریف شده است را به اینجانب ارائه دهند و مبنای قیمت گذاری آنها را نیز توضیح دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول