اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیش‌بینی صید ۱۷۰ تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با آغاز صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی پیش‌بینی می‌شود، ۱۷۰ تن ماهی گرمابی از این دریاچه صید و روانه بازار شود.

پیش‌بینی صید ۱۷۰ تن ماهی گرمابی از سد سلمان فارسی قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی طی بازدید از سد سلمان اظهار داشت : عملیات صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با استفاده از هفت گروه صیادی عضو تعاونی صیادان، تا پایان آذر ماه آتی ادامه خواهد داشت.

وی افزود : واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با هماهنگی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش‌های انجام شده نسبت به معرفی گروه‌های صیادی به اداره محیط زیست اقدام و مجوز صیادی صادر نموده است.

مدیر جهادکشاورزی قیروکارزین ادامه داد : پس از آبگیری سد سلمان فارسی قیروکارزین در سال ۱۳۸۸ شرکت تعاونی صیادی قره آغاج با بیش از ۴۰ نفر عضو در قیروکارزین تاسیس شده است و باید گفت صیادی از این دریاچه قدمت ۱۱ ساله دارد.

همتی اضافه کرد : دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین، با مساحت مفید قریب به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اصلی‌ترین منبع آبی شهرستان قیروکارزین در تامین سالیانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت ماهی است.

همتی به انواع ماهیان قابل صید از این دریاچه مانند انواع کپور معمولی، آمور و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری، لجن‌خوار، سرگنده و فیتوفاک اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین بیان داشت : صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و اخذ مجوزهای لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

به گزارش فارس، قیروکارزین با تولید سالیانه بیش از ۲۵۰ تن مواد پروتئینی شیلاتی در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول