اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

موج جدید کرونا در تهران/ ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند

در حال حاضر ۹ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان تهران از نظر وضعیت کرونایی در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند و معلوم نیست نهادهای تصمیم‌گیر بالاخره به این نتیجه خواهند رسید که استان تهران و علی الخصوص شهر تهران نیاز به توجهی ویژه و تصمیماتی خاص برای جلوگیری از ویروس کرونا دارند.

موج جدید کرونا در تهران/ ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند

خبرگزاری فارس از تهران: در حال حاضر مناطق ۲۲گانه تهران، ری، شهریار، پاکدشت، پیشوا، ورامین، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر کرونایی قرار دارند. شهرستان‌های اسلامشهر و رباط کریم در وضعیت نارنجی و پرخطر هستند و شهرهای قرچک، قدس و ملارد وضعیت‌شان در طیف زرد و خطر متوسط است و در این میان تنها شهرستان‌های بهارستان و پردیس در وضعیت کم خطر و سفید قرار دارند.

این روزها در حالی شاهد رشد دوباره آمار مبتلایان روزانه و فوتی‌های ویروس کرونا هستیم که اغلب مردم به زندگی روزمره خود بازگشته‌اند و جز ماسک‌های مانده بر چهره اندکی از شهروندان، دیگر کمتر نشانی از کرونا در شهرها دیده می‌شود و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور به نزدیک ۶۰ درصد رسیده است.

در این بین وضعیت استان تهران به علت جمعیت بالای ۱۵میلیون و تراکم بالای این جمعیت نسبت به سایر استان‌ها، بسیار حساس‌تر است. لکن علی‌رغم بدیهی‌بودن این گونه ملاحظات هنوز شاهد تصمیم‌گیری‌هایی نه چندان دقیق و متشتت درباره کنترل شیوع ویروس کرونا در استان هستیم. 

با گشتی در سطح شهر تهران به راحتی درمی‌یابیم که با گذشت بیش از ۷ ماه از شیوع کرونا هنوز تدبیر مشخصی برای حمل و نقل عمومی و ازدحام‌های عجیب در بی‌آرتی و متروها دیده نمی‌شود، هنوز بسیاری از واحدهای صنفی از آرایشگاه‌ها تا باشگاه‌ها فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند و طرح ترافیک تنها زمانی تعلیق می‌شود که آمار فوتی‌های کرونا آنقدر بالا برود و بیمارستان‌ها لبالب از بیماران شود که شهرداری مجبور شود از خیر درآمد ناشی از طرح ترافیک بگذرد.

حالا نیز با شروع ماه مهر دانش‌آموزان راهی مدارس خود شده‌اند و در خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی اغلب کودکان و نوجوانانی را می‌شود دید که کوله به دوش خطر کرونا را به جان خریده‌اند تا در کلاس‌ درس حاضر شوند.

با این شرایط طبیعی به نظر می‌رسد که وضع استان تهران بدتر و بدتر شده و وضعیت‌های زرد، نارنجی و نارنجی‌ها اغلب قرمز شود.

اگر بخواهیم وضعیت کرونایی اکنون تهران را بررسی کنیم، با نگاهی به اطلاعات اپلیکیشن ماسک، برنامه مورد تأیید وزارت بهداشت، در حال حاضر ۹ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند که عبارتند از مناطق ۲۲گانه تهران، ری، شهریار، پاکدشت، پیشوا، ورامین، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات به علاوه شهرستان‌های اسلامشهر و رباط کریم که در وضعیت نارنجی و پرخطر هستند و شهرهای قرچک، قدس و ملارد وضعیت آن‌ها در طیف زرد و خطر متوسط است و در این میان تنها شهرستان‌های بهارستان و پردیس در وضعیت کم خطر و سفید قرار دارند.

حال باید منتظر بود و دید با این اوصاف آیا مسؤولان کشوری و استانی در رویه تصمیم‌گیری خود برای کنترل بحران کرونا در تهران تغییری ایجاد خواهند کرد؟ و آیا نهادهای تصمیم‌گیر بالاخره به این نتیجه خواهند رسید که استان تهران و علی الخصوص شهر تهران نیاز به توجهی ویژه و تصمیماتی خاص برای جلوگیری از ویروس کرونا دارند؟ این‌ها سوألاتی هستند که در صورت عدم پاسخ صحیح و به موقع به آن‌ها رنگ قرمز استان تهران مانند فوت روزانه بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان عادی و روزمره خواهد شد.البته این اطلاعات زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شوند که تا بدانیم ماه گذشته در سطح استان مناطق بسیار پرخطر و در وضعیت قرمز بسیار معدود بودند لکن حالا شاهد افزایش این مناطق هستیم که این مسئله در کنار گفته استاندار تهران مبنی بر افزایش روزانه ۳۰۰ نفر مبتلای جدید در سطح استان، هشدارهایی جدی برای شروع موجی تازه از شیوع کرونا است.

پایان پیام/ خ/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول