اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد.

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی عصر امروز در روند بازدید از آغاز کشت محصول کلزا اظهار داشت: کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شده و پیش بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا در فیروزآباد هر ساله از اوایل مهر ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: بذر هیبرید و پر بازده چون ارقام هایولا ۵۰ و نپتون به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

موسوی ادامه داد: کلزاکاران باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، اصول علمی در کاشت کلزا را به کار گیرند.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد : از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

وی بیان داشت : کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت است که علاوه بر تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور، در کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم به خصوص بیماری «پاخوره» نقش حائز اهمیتی دارد.

موسوی توسعه و ترویج کشت کلزا را عامل افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زارعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماری ها و افزایش عملکرد غلات دانست.

به گزارش فارس در سال زراعی پیش، کشاورزان بخش مرکزی فیروزآباد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا تحویل شرکت غله دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول