اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دشمن دنبال تحریف ارز‌ش‌های دفاع مقدس است/ روشنگری نسل امروز موردتوجه باشد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با بیان اینکه دشمن دنبال تحریف ارز‌ش‌های دفاع مقدس است، گفت: همه ما در قبال ارشاد و روشنگری نسل امروز مسؤول هستیم.

دشمن دنبال تحریف ارز‌ش‌های دفاع مقدس است/ روشنگری نسل امروز موردتوجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سرهنگ مرتضی عبداللهی دوشنبه‌شب در جمع مردم مسجد جمعه شهرستان سرخه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: حضرت آقا در این هفته، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرمودند که بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید در اولویت امور ما باشد و این جزو وظایف ذاتی ماست و ما نیز تلاش می‌کنیم تا به فرمایش ولی زمان خویش به نحو احسن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت آقا در سخنان خویش فرمودند که ما برای اینکه بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به‌خوبی منتقل کنیم و راجع به آن سخن بگوییم؛ ابتدا باید عرصه و میدان دفاع مقدس را بشناسیم و اشارات ایشان برای تعریف این موضوع این است که هدف از جنگی که بر ما تحمیل شد، چه بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه ادامه داد: جنگ بر ما تحمیل شد، نه برای اینکه شخصی به نام امام آمد و انقلابی کرد و پادشاهی را از شاهان پهلوی گرفت و جنگ بر ما تحمیل نشد، صرفاً به دلیل به خطر افتادن منافع صدام؛ جنگ بر ما تحمیل شد، چون در سال ۵۷ قطب سومی در جهان بروز و ظهور یافت.

عبداللهی افزود: قطبی در جهان ظهور یافت که مبنایش اسلام بود و جنگی که بر ما تحمیل شد، جنگ ایران و عراق نبود؛ بلکه جنگ اسلام با تمام دنیای کفر و استکبار بود.

وی اضافه کرد: زمانی این جنگ آغاز شد که سپاه حدوداً یک سال بود که شکل گرفت و هیچ امکاناتی نداشت و ارتش ما هم برای جنگ آماده نبود؛ اما در این عرصه و میدان جنگ چیزی داشتیم که همه کاستی‌ها را جبران می‌کرد و آن وجود رهبری فهمیده و هوشیار به نام امام خمینی (ره) بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با بیان اینکه امام راحل بخش عظیمی از آن کاستی‌ها را جبران کرد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب دست رزمندگان را می‌بوسیدند و این جمله کلیدی ایشان بود که می‌فرمودند «ای کاش من یک بسیجی بودم».

عبداللهی عنوان کرد: در زمان آزادی خرمشهر، امام راحل تنها فرمودند «خرمشهر باید آزاد شود»، این جمله برای رزمندگان ما کافی بود تا برابر دشمن مردانه بایستند و خرمشهر را آزاد کنند و بالای هزاران نفر اسیر گرفته شود.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) در جریان آزادی خرمشهر، زمانی که شاهد غرّه شدن رزمندگان بودند، فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ بدانید قرآن پشت شما بوده است و امروز نسل جوان ما باید بدانند که دفاع مقدس ما با این شرایط رقم خورده و این همان شناخت میدانی است که حضرت آقا بر آن تأکید دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بیان کرد: امروز دشمن چه می‌کند و این میدانی که پر از حماسه، ایثار و افتخار است، دشمن آن را چگونه به نسل جوان امروز ما منتقل می‌کند؟؛ حضرت آقا چندین بار بر این جمله کلیدی تأکید کردند «ایران اسلامی ما را تحریم زمین نمی‌زند، بلکه تحریف زمین می‌زند».

عبداللهی تصریح کرد: اما دشمن این تحریف را در حوزه دفاع مقدس نیز با سؤالاتی همچون چرا این هشت سال دفاع مقدس را رها نمی‌کنید؟ چرا هرسال آن را گرامی می‌دارید؟ چرا در جایی که رزمندگان می‌دانستند، اگر به خط بروند شهید می‌شوند، باز هم به خط زدند؟ و بسیاری چراهای دیگر رقم می‌زند.

وی افزود: او خود جواب این چراها را درست می‌کند و در ذهن جوان امروزی ما می‌گذارد؛ نفر به نفر ما در قبال ارشاد و روشنگری نسل امروزمان مسؤول هستیم و دشمن به‌راحتی جای جلاد و شهید را عوض می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه ضمن تأکید بر تبیین پیغام فتح دوران جنگ، اذعان داشت: کوچک‌ترین وظیفه امروز ما این است که از خانواده‌های شهدا غافل نشویم و ما موظف هستیم به خانواده‌های شهدا سر بزنیم و در حد توان خودمان کمک‌حال آن‌ها باشیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: همه ما مسؤولیم و این هفته بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، وگرنه ما باید هر روز یادشان را زنده نگه داریم؛ چون به برکت خون آن‌هاست که الآن ۴۰ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و هیچ‌کس نتوانسته است به آن تعرض کند و ان‌شاءالله پرچم انقلاب اسلامی با دست باکفایت رهبر بزرگمان به دست ولی‌عصر (عج) برسد.

انتهای پیام/۷۴۰۲۰/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول