اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مظلوم واقع شدن پروژه ‌ای میراث فرهنگی در اهر/ ازمحافظه‌کاری و شعارگونه در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنیم

فرماندار اهر گفت: اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی از مطالبات به حق مردمی است و ما نباید با شعارها و وعده‌های توخالی و نگاه آرمانی مردم را امیدوار کنیم.

مظلوم واقع شدن پروژه ‌ای میراث فرهنگی در اهر/ ازمحافظه‌کاری و شعارگونه در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رسول خدابخش امروز در دیدار اعضای انجمن میراث فرهنگی شهرستان بر ضرورت حمایت از این انجمن تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای پروژه‌های میراث فرهنگی از مطالبات به حق مردمی است و ما نباید با شعارها و وعده‌های توخالی و نگاه آرمانی مردم را امیدوار کنیم و باید در تحقق خواسته‌های به حق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی، کارهای انجام شده در حوزه میراث فرهنگی را متناسب با پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان ندانست و گفت: شهرستان اهر در این حوزه با این همه قابلیت و ظرفیت مغفول و مظلوم واقع شده است  ضرورت دارد با پرهیز از کلی‌گویی‌ها، پروژه با اولویت لازم زمان‌بندی شود و  ضرورت دارد با هدف‌گذاری مناسب همه دست‌اندرکاران اهتمام ویژه داشته باشیم و نقش این انجمن در خط‌دهی و پیگیری امور مرتبط بسیار موثر است.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان اهر بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری را افتخاری بزرگ برای منطقه ارسباران و شهرستان اهر ذکر کرد و انتخاب مسوول مستقیم برای پیگیری امور ثبت جهانی اقدامی عملی برای ادامه پیگیری‌های این اثر تاریخی منحصر به‌فرد اعلام کرد و بر همکاری تمامی ادارات در این خصوص تاکید کرد و متذکر شد: مطمئنا در پیگیری امور این بقعه برای ثبت جهانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. 

این مقام مسوول، ثبت جهانی و توجه ویژه به این اثر مهم تاریخی را یک مطالبه عمومی از سوی مردم و مسوولان شهرستان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با راهکارهای قانونی و همکاری اداره‌کل اوقاف و همراهی ادارات مستقر در محوطه این بقعه شاهد  تسریع در امور باشیم 

خدابخش بر ضرورت نظارت و کارشناسی لازم طرح‌های گردشگری تاکید کرد و افزود: باید طرح‌های پیشنهادی در حوزه گردشگری دارای توجیه فنی و کارشناسی شده باشد و این انجمن نقش موثری را در راهنمایی و تخصصی کردن طرح‌ها و راهنمایی و مشاوره داشته باشد. 

رئیس کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری بر ضرورت حمایت از   طرح‌های خدمات گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و یادآور شد: در تحقق این امر ضمن هماهنگی  و برگزاری جلسات مختلف با ادارات مرتبط و لحاظ رعایت موازین بهداشتی و امنیت غذایی از  ایجاد طرح‌های متناسب با حوزه گردشگری در شهرستان اهر حمایت می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در انتخاب اعضای  این انجمن انتخابی شایسته شده و اعضای آن را چهره‌های شاخص فرهنگی، اجتماعی و متخصصی تشکیل می‌دهند که ضرورت دارد از تجربیات ارزشمند این عزیزان استفاده لازم و کافی را ببریم و فرمانداری اهر از ایده‌ها و پیشنهادات و نظرات کارشناسی اعضا حمایت می‌کند.

انتهای پیام/60003/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول