اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

امروز، آخرین فرصت پرداخت هزینه حج با ارز ۹ هزار تومانی

حدود ۹۰ درصد متقاضیان حج، هزینه حج ۱۴۰۰ را به صورت کامل پرداختند که سازمان حج و زیارت برای ۱۰ درصد باقیمانده، سامانه پرداخت الکترونیکی را امروز فعال کرد تا متقاضیان با پرداخت هزینه حج با ارز ۹ هزار تومانی، مشمول افزایش هزینه نشوند.

امروز، آخرین فرصت پرداخت هزینه حج با ارز ۹ هزار تومانی

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال به دلیل شیوع کرونا حج تمتع برای زائران ساکن عربستان برگزار شد و‌ زائران کشورمان امکان تشرف به حج ابراهیمی را نداشتند.

این امر در حالی است که سهمیه ایران بر اساس قرارداد حج امسال، ۸۷ هزار و ۵۰۰ حاجی بود که پس از برپانشدن حج مقرر شد زائران با پرداخت هزینه حج امسال که با ارز ۹ هزار تومانی محاسبه شده است، در نوبت حج آینده قرار گیرند. بر همین اساس، پس از اعلام سازمان حج و زیارت برای تثبیت نرخ ارز عملیات حج امسال برای سال آینده در صورت پرداخت هزینه حج ۹۹، حدود ۹۰ درصد از متقاضیان حج که قسط اول را پرداخت کرده بودند، قسط دوم که حدود ۸ تا ۱۶ میلیون تومان بود، واریز کردند تا مشمول افزایش هزینه حج نشوند.

سازمان حج و زیارت نیز با توجه به اینکه به توجه به نوسان ارزی احتمال افزایش هزینه حج در سال‌های آینده زیاد است، یک روز فرصت مجدد برای پرداخت این هزینه در نظر گرفت و در نهایت از ساعت ۸ صبح امروز هشتم مهرماه سامانه پرداخت الکترونیکی هزینه حج مجدد باز شده است تا زائران بتوانند اولویت خود برای حج را رزرو کنند.

بر همین اساس، پرداخت هزینه حج تمتع امسال برای آن دسته از متقاضیان که قسط اول (۲۵ میلیون تومان با احتساب سود سپرده‌گذاری) را پرداخت کردند، آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

به گزارش فارس، حدود ۶۹ هزار نفر از متقاضیان حج امسال بر اساس کاروان انتخابی ۳۲ تا ۴۱ میلیون تومان به عنوان هزینه حج تمتع پرداخت کرده‌اند. البته سازمان حج و زیارت اعلام‌نکرده در صورت تداوم کرونا و کاهش سهمیه حج چه برنامه‌ای برای پرداخت هزینه متقاضیان دارد و حتی اگر مثلا زائراصلی ‌(ودیعه‌گذار تا پایان فروردین ۸۶) ‌بخواهد هزینه حج را فعلا پرداخت نکند و‌با هزینه حج ۱۴۰۰ این مبلغ را بپردازد، چرا در اولویت قرار نمی‌گیرد و اولویت وی به حتی ماه‌های بعد سال ۸۶ تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول