اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در هند برای بازگشت به این کشور با مشکل مواجهند

دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در هند که در پی شیوع کرونا به ایران بازگشته‌اند، هم اکنون برای بازگشت به هند با مشکل مواجهند و مجوزهای لازم برای بازگشت به آنها داده نمی‌شود.

دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در هند برای بازگشت به این کشور با مشکل مواجهند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در هند که در پی شیوع کرونا به ایران بازگشته‌اند، هم اکنون برای بازگشت به این کشور با مشکل مواجهند و مجوزهای لازم برای بازگشت به آنها داده نمی‌شود.

تعدادی از این دانشجویان در این خصوص عنوان می‌کنند که سفارت هند در تهران همکاری‌های لازم را در این زمینه صورت نمی‌دهد و همین موضوع باعث نگرانی این دانشجویان شده است. 

البته در همین خصوص خبرنگار فارس مطلع شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و همچنین وزارت امور خارجه در این مدت در رایزنی‌های متعدد با مقامات هندی خواستار رفع این مشکلات شده‌اند. حتی در این خصوص به دولت هند پیشنهاد شده که حداقل برای دانشجویانی که در رشته‌های پزشکی و آزمایشگاهی مشغول به تحصیل هستند، ترتیباتی اتخاذ شود که بتوانند به هند بازگردند.

لازم به ذکر است بعد از فروکش کردن موج شیوع کرونا، بسیاری از کشورها بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این کشورها را منوط به داشتن مجوزهای بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مربوطه و ضوابط مورد نیاز اعلام کرده‌‌اند. در همین زمینه نیز روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اقدامات لازم در خصوص دریافت مجوزهای لازم جهت ورود دانشجویان به کشور گرجستان صورت پذیرفته و در نهایت نیز مجوز مذکور جهت آن دسته از دانشجویانی که مدارک لازم به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و دانشگاه‌های خود ارائه کرده بودند، صادر شده است.(اینجا بخوانید)

در همین خصوص نیز سید رسول موسوی مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در توئیتی نوشت: دانشجویان ایرانی در هند پل ارتباط فرهنگی و تمدنی ایران و هند هستند. با  آگاهی از شرایطی که کرونا ایجاد کرده معتقدم در همکاری با مقامات هند باید راهی پیدا شود که تحصیل این دانشجویان دچار وقفه نشود.

 

 

لازم به ذکر است براساس جدیدترین آمار، هند با ۶ میلیون و ۷۴ هزار و ۷۰۲ مورد ابتلا و ۹۵ هزار و ۵۴۲ مورد فوتی در رده‌ دوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول