اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن کرونای کودکان دیرتر آماده می‌شود

کارشناسان با بیان اینکه روند تولید واکسن برای کودکان طولانی‌تر است، اظهار داشتند: واکسن کووید ۱۹ برای کودکان ممکن است از ابتدای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲ در دسترس باشد.

واکسن کرونای کودکان دیرتر آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، کارشناسان امیدوارند واکسن کووید ۱۹ برای کودکان از ابتدای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲ در دسترس باشد.

دیو هنیدا، سردبیر پزشکی CBS۴ می‌گوید:‌ در رقابت برای تولید واکسن کووید ۱۹، ممکن است بسیاری از ما درک نکنیم که تولید واکسن برای کودکان بیشتر طول می‌کشد.

 سردبیر پزشکی CBS۴ ادامه داد: آزمایش ایمنی و اثربخشی روی افراد سالم و جوان‌تر آغاز می‌شود و اگر هیچ مشکلی وجود نداشت سپس در  گروه‌های دیگر، واکسیناسیون انجام می‌شود.

به گفته دیو هنیدا، افراد مسن، افراد دارای شرایط مزمن و گروه‌های خاص نخستین گروه‌ها برای دریافت واکسن هستند، پس از طی شدن این روند، نوبت به کودکان و زنان باردار می‌رسد. 

وی تأکید کرد: سیستم ایمنی بدن کودکان کاملاً متفاوت است و از این جهت بررسی‌های بیشتری برای تولید واکسن آنها لازم است؛ ضمن اینکه وقتی بزرگسالان و بچه ها از واکسن یکسانی استفاده می‌کنند، گاهی دوز در کودکان بیشتر و گاهی اوقات کمتر است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول