اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کلنگ دومین پتروپالایشگاه کشور در کرمانشاه به زمین می‌خورد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: به مدد الهی کلنگ اولین پتروپالایشگاه صددرصد بومی کشور در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و با نام مهر خلیج فارس زده شده و کلنگ دومین پتروپالایشگاه نیز بزودی در کنار پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه به زمین می‌خورد.

کلنگ دومین پتروپالایشگاه کشور در کرمانشاه به زمین می‌خورد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در نخستین گردهمایی هلدینگ مهندسین مشاور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که بعداز ظهر دیروز برگزار شد، با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز به عنوان یک الگو در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است، گفت: قرارگاه خاتم تنها یک پیمانکار نیست که به دنبال اخذ کار و درآمد باشد بلکه هرکجا که کشور نیاز داشته باشد، تمامی ظرفیت این مجموعه وارد عمل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در تشریح وضعیت کنونی و توطئه‌های دشمنان با استفاده از ابزار تحریم گفت: دشمن تمام توانمندی خود را با استفاده از مسدودکردن کردن منافذ اقتصادی کشور به کار بسته است و بدنبال فشار بر معیشت  مردم است.

*اقتصاد مقاومتی تنها راه ایستادگی در مقابل نظام سلطه

وی ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصادی مقاوتی، افزود: رهبر انقلاب نسخه ایستادگی در مقابل نظام سلطه را ارائه کرده است و بارها در ارتباط با جزئیات پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی بیاناتی داشته اند اما خروجی عملکردها هیچ تطبیقی با منویات ایشان ندارد و این نکته از اوضاع اقتصادی کشور هویداست.

محمد ضمن بیان این نکته که چنانچه از ظرفیت‌های عظیم کشور درست و بموقع استفاده شود شاهد کاهش فشار اقتصادی بر مردم خواهیم بود گفت: ظرفیت‌های عظیمی نظیر منابع سوخت فسیلی، معادن و ظرفیتهای کشاورزی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی جوان در کشور برخوردار هستیم اما بهره‌گیری از این ظرفیت ها هیچ تناسبی با پتانسیل موجود ندارد.

*کلنگ دومین پتروپالایشگاه بومی کشور به زمین می خورد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)،  گفت: پتانسیل بزرگی در حوزه بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی نفت در کشور وجود دارد که میتواند حجم عظیمی از مشکلات کشور را حل کند اما این امر بدلیل عدم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت  مغفول مانده است.

وی، ادامه داد: به مدد الهی کلنگ اولین پتروپالایشگاه صددرصد بومی کشور در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و با نام مهر خلیج فارس زده شده و کلنگ دومین پتروپالایشگاه نیز بزودی در کنار پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه به زمین می‌خورد.

محمد در توضیح تغییر شیوه مدیریت و سازوکار قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: تغییر سازوکار هدایت قرارگاه امری دشوار بود، که با همدلی مدیران به ثمر نشست و بعد از 30 سال، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صاحب یک ساختار نو و علمی و متناسب با مبانی اقتصاد مقاومتی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول