اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

700 کیلومتر آزادراه و بزرگراه و 500 کیلومتر راه‌آهن در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست/ غرب تبریز با احداث بزرگراه شبستر - تبریز از محرومیت در می‌آید

مدیرکل راه و شهرسازی آذریایجان‌شرقی، گفت: سهم استان از اعتبارات توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در حالی بیش از ۱۲ درصد است که بین چهار تا پنج درصد از آمار جمعیتی و نیز وسعت جغرافیایی کشور را در اختیار دارد.

700 کیلومتر آزادراه و بزرگراه و 500 کیلومتر راه‌آهن در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست/ غرب تبریز با احداث بزرگراه  شبستر - تبریز از محرومیت در می‌آید

ابوالقاسم سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با وجود سهم حدود چهار تا پنج درصد از آمار جمعیتی و نیز میزان در برگیری وسعت جغرافیایی کشور، بیش از ۱۲ درصد از اعتبارات توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یعنی همان مسیرهای ارتباطی را به خود اختصاص داده است که البته با توجه به همسایگی این استان با سه کشور خارجی این میزان راضی‌کننده نیست و به دنبال افزایش این اعتبارات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌های راه‌سازی در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات مالی به دنبال داشته که در مقابل سالانه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در این بخش اعتبار تخصیص می‌یابد که در برخی سال‌ها نیز این تزریق اعتبار به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد و با احتساب همه این شرایط نمی‌توان زمان مشخصی را برای اتمام این حجم از پروژه‌های راه‌سازی عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در تشریح این پروژه‌ها نیز گفت: در سطح استان بیش از ۴۸۰ کیلومتر آزادراه در حال احداث دا‌ریم که مجموع اعتبار و حجم تعهدات مالی آنها 8 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که به‌طور متوسط ۵۰ درصد از این میزان توسط یخش خصوصی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: آزادراه‌های احداثی شامل 6 محور تبریز - مرند - بازرگان به‌طول ۱۲۰کیلومتر، مراغه - هشترود به‌طول ۱۱۰ کیلومتر، تبریز - ارومیه به‌طول ۱۳۲ کیلومتر، رینگ دوم تبریز به‌طول ۳۲ کیلومتر، تبریز - سهند به‌طول ۲۴ کیلومتر و تبریز - خواجه - ورزقان به‌طول ۶۴ کیلومتر هستند.

سلطانی همچنین خاطرنشان کرد: آزادراه کاملاً مشارکتی تبریز-  شبستر نیز به طول ۴۰ کیلومتر در مرحله اخذ ضمانت‌نامه قرار دارد که اجرای آن علاوه بر تسهیل رفت و آمد و کاهش زمان سفر در این مسیر، زمینه‌ساز توسعه و آبادانی اراضی لم‌یزرع و بلااستفاده منطقه محروم غرب تبریز نیز خواهد شد که برای اجرای آن سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت پروژه‌های بزرگراهی استان نیز متذکر شد: بیش از ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه در محوزهای تبریز - اهر با پیشرفت ۸۸ درصدی، مرند - اِو اوغلو، صوفیان - شبستر - تسوج، بستان‌آباد - سراب به سمت نیر، میانه - سرچم و تبریز - اسپیران - آقابابا فرامرزی در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی نیز در سطح استان در حال احداث است، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه را نیز با تمرکز بر مناطق مربوط به نوار مرزی و در مسیر جلفا - اصلاندوز در دست ساخت داریم.

سلطانی در خصوص وضعیت راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی نیز بیان داشت: حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از راه‌های ساخته شده آسفالت برخوردار هستند که این میزان در خصوص تعداد روستاهای دارای مسیر آسفالت، نزدیک به ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/60015/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول