اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ناوگان شرکت ملی نفتکش از نظر تناژ در رده اول دنیا است

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش از نظر توناژ در رده اول دنیا قرار دارد.

ناوگان شرکت ملی نفتکش از نظر تناژ در رده اول دنیا است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور مدیران دریایی کشور در بخش دولتی، خصوصی و لشکری در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش با مشکلات تحریم مواجه است، اما کماکان در صادرات در حوزه‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی کمک بزرگی به کشور می‌کند.

کاپیتان سردشتی ادامه داد: اهداف بزرگی که در تحریم‌ها به آن دست یافتیم، به دلیل مسائلی که قابل بیان نیست، ناوگان نفتکش با وجود همه مشکلات بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل مواد نفتی دنیا است.

وی ادامه داد: 70 فروند کشتی که 50 فروند آن غول‌پیکر است، در ناوگان شرکت ملی نفتکش وجود دارد و از نظر تناژ در رده اول دنیا هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: 3500 نفر پرسنل داریم و در دو سال گذشته تعمیرات ادواری کشتی‌ها در داخل انجام شده است.

وی افزود: 15 فروند کشتی تا کنون تعمیر کرده‌ایم و 10 فروند دیگر هم تا پایان سال انجام می‌شود و در حوزه تعمیر کشتی‌های با تناژ 300 هزار تن خودکفا هستیم.

کاپیتان سردشتی گفت: در حال حاضر صد درصد پرسنل شرکت کشتیرانی ایرانی است و 3000 پرسنل دریایی نفتکش، همه ایرانی هستند.

وی ادامه داد: 5 ماه پیش با 5 فروند کشتی شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی صادرات به ونزوئلا انجام شد، این حق مسلم ماست و اجازه نمی‌دهیم، کسی مقابل اهداف از پیش تعیین شده کشور برای صادرات و واردات بایستد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا و پیام مقام معظم رهبری و حرکت‌های جهادی همه در راستای سرافرازی کشور انجام شد. صادرات بنزین به ونزوئلا با وجود همه مشکلات نشان از قدرت‌نمایی ناوگان ملی دارد و در دنیا نشان دادیم که تجارت آزاد حق ما است.

کاپیتان سردشتی اضافه کرد: اقدامات دیگر دریایی که دنبال شد موضوع نفت کوره کم‌سولفور بود که با همکاری شرکت نفت در اراک این مشکل حل شد.

وی ادامه داد: ما 500 نفر نیروی دانشجوی آزاد در قالب کارآموزی جذب کردیم که 200 نفر آن تاکنون در قالب کارآموزی کارشان انجام شده است و 300 نفر دیگر در نوبت هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: ما در نوک تحریم‌ها قرار داریم و این اهمیت دارا بودن ناوگان ملی را نشان می‌دهد. میانگین سن ناوگان نفتکش 16 سال است و به خاطر تحریم‌ها امکان نوسازی ناوگان فراهم نبود که امیدواریم پس از تحریم‌ها این هدف محقق شود.

وی افزود: 600 نفر افسر داریم که آزاد درس خوانده‌اند که پس از تحریم می‌توانند جذب ناوگان دولتی و خصوصی شوند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول