اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

راه اندازی ۳۲ پروژه تولیدی و صنعتی در بوشهر جهت تحقق جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین ۳۲ پروژه در راستای جهش تولید در استان بوشهر گفت: این پروژه‌های تولیدی و صنعتی که در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجراء است تکمیل آنها در سال جهش تولید در اولویت قرار دارد.

راه اندازی ۳۲ پروژه تولیدی و صنعتی  در بوشهر جهت تحقق

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید زرین‌فر در  نشست کارگروه اشتغال شهرستان دشتستان با اشاره به زنجیره تولید به ویژه در عرصه مواد غذایی در استان بوشهر اظهار داشت: زنجیره تولید زمینه آرامش خاطر و امنیت غذایی مردم را فراهم می‌کند و بسیار با ارزش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران گفت: در سه سال گذشته فعالیت در عرصه تولید قدری سخت‌تر از گذشته شده چراکه هم نیاز به همت مضاعف است و هم این مسئله با افزایش هزینه‌ها همراه بوده است.

زرین‌فر با قدردانی از تلاش سرمایه‌گذاران در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی افزود: خدمات دستگاه‌های اجرایی در حمایت و کمک به سرمایه‌گذاران در خور تحسین است.

وی توسعه سرمایه‌گذاری در ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا تسهیلات اعتباری قابل توجهی برای اجرای این طرح‌ها بر اساس ظرفیت روستاها پرداخت شده که نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال‌زایی و جهش تولید داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نقش بانک‌ها در حل مشکلات واحدهای تولیدی را قابل توجه دانست و تاکید کرد: هر چند بانک‌ها در رسیدگی مشکلات واحدهای تولید نقش آفرینی کردند ولی نیاز است این کمک‌ها در تکمیل واحدهای تولیدی و تامین نقدینگی آنها افزایش یابد.

زرین‌فر با تاکید بر تامین گازرسانی و شبکه اینترنت واحدهای تولیدی صنعتی تصریح کرد: تامین آب واحدهای تولیدی و صنعتی مورد توجه قرار دارد که بر اساس طرح‌های تدوینی مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

وی از تدوین و اجرای 32 پروژه  تولیدی و صنعتی در راستای شعار جهش تولید دانست و بیان  کرد: این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجراء است و تکمیل آنها در سال جهش تولید در اولویت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای «مرغ آمین» یا «مرغ مادر» بیان کرد: این واحد مرغداری که با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومان و اشتغال 12 نفر تکمیل شده در دهه فجر امسال تولید مرغ یک روزه آن آغاز می‌شود و جزء 32 طرح جهش تولید استان بوشهر است.

زرین‌فر با اشاره به فعالیت 218 واحد مرغداری در استان بوشهر افزود: با راه‌اندازی مجموعه مرغ آمین(مادر)، جوجه یک روزه در کوتاه‌ترین زمان در اختیار واحدهای پرورش مرغ گوشتی قرار می‌گیرد که نقش مهمی در تامین گوشت مرغ و اشتغال منطقه دارد.

وی، با اشاره به فعال سازی واحدهای تولیدی راکد تصریح کرد: این واحدها در بخش‌های گوناگون دارای مشکلات هستند که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه "دشتستان قطب کشاورزی استان است" گفت: دشتستان پهناورترین شهرستان استان بوشهر و از بعد سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان مهمی است.

زرین‌فر ظرفیت‌های دشتستان در ابعاد گوناگون را مورد اشاره قرار داد و افزود: این شهرستان دارای جوانان با استعداد و شرکت‌های دانش بنیان قابل توجهی دارد که باید در حل مشکلات این شهرستان تلاش بیشتری شود.

وی، ذخیره مواد معدنی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های استان تولید و استخراج مواد معدنی است که باید ضمن حل مشکلات استخراج مواد معدنی نسبت به حقوق معدن‌داران و مطالبات مردم توجه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول