اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کشتیرانی ایران در فهرست سفید رعایت مقررات فنی/ تبدیل قرارداد هندی‌ها در چابهار به قرارداد اصلی

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایرانی در بنادر دنیا نداریم، گفت: کشتیرانی ایران در فهرست سفید رعایت مقررات فنی کشتیرانی قرار دارد.

کشتیرانی ایران در فهرست سفید رعایت مقررات فنی/ تبدیل قرارداد هندی‌ها در چابهار به قرارداد اصلی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این که بنادر ما قابلیت پذیرش کشتی‌های نسل جدید را داشته باشند، از نظر عمق و کانال‌های دسترسی دریایی و همچنین ظرفیت زیرساخت‌ها باید توانمندی بنادر افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا پایانه کانتینری بندر شهید رجایی در فاز سوم برای پذیرش کشتی‌های نسل جدید در حال ارتقاء است که قابلیت پذیرش کشتی‌های نسل جدید کانتینری را دارا شود.

راستاد گفت: به دنبال جانمایی هستیم تا بنادر با قابلیت صرفا ورود ناوگان نسل جدید احداث کنیم که عمده تمرکز ما در مکران است. مطالعات انجام شده است و بندری با قابلیت پذیرش کشتی با سایز بزرگ در مکران احداث خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه سواحل مکران تشکیل شده است که به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: عمده اتکا کشور به ناوگان متعلق به کشتیرانی‌های ایرانی است و در کالای اساسی محدودیت نداریم، ضمن آنکه امکان پذیرش کشتی‌های خارجی را هم داریم و پذیرش می‌کنیم.

راستاد اضافه کرد: سفرهای دریایی بین بنادر و جزایر فراهم است و پروتکل‌های بخش دریایی اجرا می‌شود.

* تبدیل قرارداد موقت هندی‌ها در چابهار به قرارداد اصلی در سال جاری

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد شرکت هندی در بندر چابهار و زمان تبدیل قرارداد موقت به قرارداد اصلی توضیح داد: مشکلی برای انعقاد قرارداد داشتیم که یک مرحله پیش رفتیم و در یک بند از مواد قرارداد به جمع‌بندی رسیدیم، در این راستا انتظار داریم تا پایان امسال از قرارداد موقت به قرارداد اصلی برویم.

وی درباره کالاهای رسوب شده در بنادر گفت: کالاهای در بنادر در حال حاضر شامل کالاهای رسوبی و موجودی است. 7 میلیون تن کالا در بنادر داریم که 3.5 میلیون تن کالای اساسی و 3.5 میلیون تن کالای غیراساسی است. همچنین یک میلیون تن کالای کانتینری داریم و بخش محدودی کالای رسوب شده داریم که تصمیماتی برای آن اتخاذ شده است که انتظار داریم، به واسطه تصمیمات روند خروج کالا از بنادر تسریع شود.

راستاد ادامه داد: عوامل متعددی در ماندگاری بیش از حد کالا در بنادر مؤثر است که بخشی از اراده صاحبان کالا خارج است. کالا نباید از مدت مجاز ماندگاری در بنادر فراتر رود که اگر این گونه شود، متروکه می‌شود، اما تصمیم‌گیری‌ها ناظر بر اجرای مرتبط با خروج کالا است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر توقیف فنی و ایمنی کشتی‌های ایرانی در بنادر دنیا گفت: ما هیچ کشتی توقیف شده از نظر فنی و ایمنی در بنادر دنیا نداریم، ضمن آنکه باید یادآور شوم، اگر توقیفی به دلیل فنی یا ایمنی صورت بگیرد هیچ ارتباطی با موضوعات سیاسی ندارد. کشتی‌هایی وارد بنادر می‌شوند و اگر برخی استانداردها را نداشته باشند، مشمول توقیفات فنی و ایمنی تا رفع این مشکلات هستند و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود خارج نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دولتی و خصوصی در فهرست سفید رعایت مقررات فنی کشتیرانی قرار دارد و خوشنام است.

راستاد بیان کرد: بخشی از تجهیزات شرکت هندی در بندر چابهار تا پایان سال وارد می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول