اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امروز آخرین فرصت برای ورود بدون کنکور به دانشگاه ها در سال 99 است

مهلت ثبت نام برای ورود به دانشگاه ها در رشته های بدون آزمون امروز به پایان می رسد.

امروز آخرین فرصت برای ورود بدون کنکور به دانشگاه ها در سال 99 است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهلت ثبت نام برای ورود به دانشگاه ها در رشته های بدون آزمون امروز به پایان می رسد.

ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (مهرماه سال ۱۳۹۹) از پنجم مردادماه آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۱۴ مهرماه ۹۹ فرصت دارند برای ثبت نام در این رشته‌ ها اقدام کنند.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تا دیروز ۲۳۶ هزار و ۷۱۹ نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی در مهرماه ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌ بودند.

براساس مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمامی زیرنظام ‌های آموزشی (شامل دوره‌ های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) به صورت جدا از کنکور انجام می شود.

در این روش، حتی افرادی که در کنکور ۹۹ غایب بوده‌ اند هم می ‌توانند انتخاب رشته کنند.

ظرفیت پذیرش در این دوره‌ ها در مجموعه تمامی دوره‌ های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این میزان ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه اختصاص دارد و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت به دوره ‌های شهریه پرداز اختصاص دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول