اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

چند نفر با کنکور هنر ۹۹ در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند؟

طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، درصد قبولی دختران در کنکور هنر کمی بیشتر از پسران بوده است. امسال تقریبا 72 درصد از شرکت کنندگان در کنکور هنر زن و 28 درصد مرد بوده اند.

چند نفر با کنکور هنر ۹۹ در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکورهای سال ۹۹ با همه سختی های شرایط خاص کرونایی برگزار شدند و هم اکنون مرحله انتخاب رشته در همه کنکورها به پایان رسیده است.

آخرین کنکور، آزمون سراسری سال 99 بود که انتخاب رشته در این آزمون هم دیشب به پایان رسید.

در حال حاضر داوطلبان این آزمون های جنجالی سال 99 در انتظار اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هستند.

*درصد قبولی در کنکور هنر چقدر است؟

این رقابت های فشرده هر ساله پابرجاست زیرا با وجود افزایش ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور در سال های گذشته اما هنوز تقاضا برای رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرمتقاضی بیش از ظرفیت موجود است.

در کنکور هنر هم رقابت فشرده است. طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، درصد قبولی در کنکور هنر حدود 5 درصد بوده است.

همچنین درصد قبولی دختران در این کنکور از پسران بیشتر بوده است. دختران حدود 6 درصد و پسران حدود 4 درصد در این آزمون پذیرفته شده اند. به این ترتیب درصد قبولی دختران در این کنکور فقط کمی بیشتر از پسران بوده است و فاصله چندان معنی دار نیست. 

*چند نفر با کنکور هنر 99 در دانشگاه ها پذیرش می شوند؟

بنابر همین آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، در کنکور امسال، 800 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی هنر شرکت کرده اند. تقریبا 72 درصد از شرکت کنندگان در کنکور هنر امسال زن و 28 درصد مرد بوده اند.

امسال ظرفیت پذیرش در این گروه 6 هزار و 24 نفر است.

از این میان 4 هزار و 352 نفر در دوره های روزانه، 950 نفر در دوره های شبانه یا نوبت دوم، 208 نفر در دانشگاه فرهنگیان و 420 در دوره های غیرانتفاعی تحصیل خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول