اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران در باکو خبر انتقال تسلیحات و نیرو از خاک ایران به ارمنستان را شدیدا تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی در باکو خبر انتقال تسلیحات و نیرو از خاک ایران به ارمنستان را شدیدا تکذیب و از تلاش‌های برخی طرف‌های ثالث که برای هموار کردن اهدافشان در جمهوری آذربایجان نیازمند تخریب وجهه ایران هستند، ابراز تأسف کرد.

سفارت ایران در باکو خبر انتقال تسلیحات و نیرو از خاک ایران به ارمنستان را شدیدا تکذیب کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (سه‌شنبه) انتشار و تکرار اخبار بی اساس در خصوص انتقال تسلیحات و یا نیروهای وابسته به گروه‌های تروریستی از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت ارمنستان را به شدت تکذیب کرد.

این سفارتخانه‌ همچنین از تلاش‌های برخی طرف‌های ثالث که برای هموار کردن اهداف درازمدت خود در جمهوری آذربایجان نیازمند تخریب وجهه ایران هستند، ابراز تأسف کرد. 

در بیانیه سفارت ایران در باکو آمده است: مطابق بررسی‌ها و استعلامات به عمل آمده از نهادهای ذیربط رسمی جمهوری اسلامی ایران، هیچگونه سلاح و نفراتی که در فیلم‌های جعلی و مشکوک در شبکه‌های مجازی منتشر شده، صحت ندارد و هدف اصلی این شانتاژهای تبلیغاتی، تخریب مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که البته موفق نخواهند شد. 

پیش از این نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان را تکذیب کرد و گفت: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری‌های اخیر نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواستار توقف هر چه سریع‌تر این درگیری‌ها شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد:‌اتفاق اصلا خوبی نیفتاده است.وضعیت منطقه بیش از این تحمل این خشونت‌ها را ندارد. ما بلافاصله به دوستان در این دو کشور گفتیم که هر چه زودتر این غائله ختم شود و گفت وگوها آغاز شود برای هر دو طرف بهتر است. فکر می‌کنیم آتش بس فوری، ترک مخاصمات و آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه تنها راه‌حل قطعی این موضوع است. سیاست ایران تغییری نکرده و همواره کمک و تسهیل گفت‌وگوها بین دو طرف بوده است و راه‌حل نظامی راه‌‌حل پایدار برای این اختلاف چند دهه‌ای نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت خود در این راستا استفاده می‌کند و با دقت کامل و نزدیکی و با حساسیت در حال پیگیری اتفاقات در منطقه هستیم و به طور مداوم با طرف‌های درگیر در ارتباط هستیم. قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.(اینجا بخوانید)

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: ما نمی‌توانیم تحمل کنیم در مرزهایمان درگیری‌های نظامی ادامه یابد و سعی می‌کنیم با تمام توان به نقطه آرامش در این مرز هم برسیم.

لازم به ذکر است، چندی پیش نیز سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال سلاح از روسیه به ارمنستان از طریق ایران را رد کرد و هدف از طرح این ادعاها را بر هم زدن روابط دوستانه بین تهران و باکو خوانده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول