اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین در حال تصمیم‌گیری درباره استفاده از واکسن کرونا

به گفته سخنگوی کاخ کرملین، رئیس‌جمهور روسیه درباره استفاده از واکسن کرونا ابراز تمایل کرده و در حال بررسی این تصمیم است.

پوتین در حال تصمیم‌گیری درباره استفاده از واکسن کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌حجمهور روسیه در حال بررسی استفاده از واکسن کروناست.

پسکوف گفت: طبیعی است که در ارتباط با رئیس دولت اقدامات احتیاطی ویژه‌ای انجام شود. او (پوتین) قبلاً گفته که به واکسینه شدن فکر می‌کند. بنابراین بیایید صبر کنیم تا او تصمیمش را بگیرد.

سخنگوی کرملین همچنین قول داد اخبار درباره واکسینه شدن پوتین را اعلام کند و گفت: قطعاً ما این موضوع را مخفی نخواهیم کرد.

این اظهارات بعد از آن بیان شده که پوتین در تماس تلفنی با همتای کره جنوبی‌اش در سی‌امین سالگرد برقراری روابط دوجانبه، گفت که بعد از واکسینه شدن در مقابل کرونا تمایل دارد به سئول سفر کند.

هفته گذشته پوتین اعلام کرد روسیه به زودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

یازدهم اوت رئیس‌جمهور روسیه از استفاده دخترش از واکسن کرونا خبر داد و گفت در اولین روز دمای بدن او به ۳۸.۴ درجه رسید.

روسیه اولین کشور جهان است که در ماه اوت نخستین واکسن کرونای ساخت این کشور با نام «اسپوتنیک وی» را ثبت کرد. این واکسن اکنون در سومین و آخرین مراحل آزمایشات طبق پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این واکسن بی‌خطر است و می‌تواند در بدن در مقابل ویروس ایمنی ایجاد کند. تاکنون بسیاری از مقامات دولتی و متخصصان برجسته در سایر زمینه‌ها در روسیه و خارج از این کشور برای دریافت این واکسن داوطلب شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول