اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ایام زلزله 21 میلیارد تومان به حساب سلبریتی‌ها پول واریز شد/داروخانه هلال احمر باید راه اندازی شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر در زمان وقوع زلزله حدود ۶۳ میلیارد تومان پول بین زلزله زدگان توزیع کرد، گفت: علاوه بر این مبلغ، این نهاد ۲۸۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی مردم را نیز بین زلزله زدگان استان توزیع کرد و پولی که مردم به حساب چهره‌های شاخص نیز واریز کردند حدود ۲۱ میلیارد تومان بود، لذا کمک بیشتر مردم به هلال احمر نشان از اعتماد خاص به این نهاد عمومی دارد.

ایام زلزله 21 میلیارد تومان به حساب سلبریتی‌ها پول واریز شد/داروخانه هلال احمر باید راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور «همتی» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مدیران استان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از مسئولین اعضا و داوطلبین جمعیت هلال احمر در کمک رسانی بسیار مطلوب به مردم در زمان وقوع زلزله استان کرمانشاه، اظهار داشت: این جمعیت در کنار نیروهای مسلح اقدامات بسیار ارزشمندی در زمان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری سرپل ذهاب انجام دادند و و یک رکورد بی نظیر در نجات ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از زیر آوار در کمترین زمان ممکن بدون حتی یک نفر فوتی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه یکی از شاهکارهای هلال احمر در بحث امداد و نجات، زلزله سال ۱۳۹۶ استان کرمانشاه بود، افزود: یکی از افتخارات هلال احمر در زمان زلزله استان کرمانشاه بحث امداد و نجات با همکاری نیروهای مسلح بود؛ زیرا وقوع چنین  زلزله‌ای در یکصد سال اخیر در منطقه غرب کشور سابقه نداشت؛ بطوریکه ۹ شهرستان و یک هزار و ۹۰۰ روستا در این زلزله تحت تاثیر قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تمام ارکان نظام و مردم در کمک رسانی به مناطق زلزله زده بسیج شدند و این کمک رسانی به نوعی پاسخ به مقاومت و ایستادگی بود که مردم استان کرمانشاه در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند، بطوریکه همه مردم خود را بدهکار مردم کرمانشاه می‌دانستند و باعث شکل گیری آن انسجام ملی در زمان حادثه شد.

بازوند با اشاره به دقت نظر و کنترل زلزله استان کرمانشاه در فضای مجازی بیان داشت: این اولین زلزله‌ای در کشور بود که توسط فضای مجازی کنترل می شد که این موضوع هم فرصت برای خدمت رسانی بیشتر و نشان دادن نقاط ضعف بود و هم از سوی دیگر تهدید که بعضی از شبکه‌های معاند نظام به دنبال اهداف و برنامه‌های خود برای ناکارآمد نشان دادن مدیریت این زلزله بودند.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه هلال احمر در زمان وقوع زلزله حدود ۶۳ میلیارد تومان پول بین زلزله زدگان توزیع کرد، گفت: علاوه بر این مبلغ،  این نهاد ۲۸۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی مردم را نیز بین زلزله زدگان استان توزیع کرد و پولی که مردم به حساب چهره‌های شاخص نیز واریز کردند حدود ۲۱ میلیارد تومان بود، لذا کمک بیشتر مردم به هلال احمر نشان از اعتماد خاص به این نهاد عمومی دارد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هلال احمر دارای دو سرمایه خیلی ارزشمند در کشور مانند اعتماد عمومی مردم و حضور جوانان مشتاق و جان برکف برای کمک رسانی و امداد و نجات در کشور است که هلال احمر باید تلاش کند که این سرمایه‌ها را حفظ و گسترش دهد زیرا این سرمایه‌ها خیلی ارزشمند هستند.

بازوند ادامه داد: زمانی اعتماد مردم به هلال احمر بیشتر می‌شود که احساس کنند که بهره وری در این سازمان افزایش یافته است؛ بنابراین این مهم نیازمند یکسری الزامات مانند توجه بیشتر به خرید تجهیزات و امکانات به روزتر برای خدمات دهی است.

وی همچنین شکل گیری خانه هلال در روستاها را یک کار ماندگار و ارزشمند از سوی مدیریت هلال احمر جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه یک کشور بحران خیز هستیم لذا وقتی که هلال احمر در کنار خانه‌های مردم در روستاها خانه می‌سازد این مهم علاوه بر اینکه منجر به تسریع در کمک رسانی می‌شود از سوی دیگر موجب می‌گردد  که مردم در کنار بودن حاکمیت و دولت با آن‌ها را بیشتر احساس کنند و آیندگان از اقدام بسیار خوب هلال احمر در ساخت ۳۸ هزار خانه هلال در روستاها به نیکی یاد خواهند کرد.

مقام عالی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان کرمانشاه مرکز و ثقل منطقه غرب کشور است، اظهار داشت: با توجه به این مرکزیت، استان کرمانشاه باید خدمات برتر به استان‌های همجوار ارائه کند، لذا از دکتر همتی ریاست محترم هلال احمر جمهوری اسلامی می خواهیم که استان کرمانشاه را به عنوان مرکز و ثقل ارائه آموزش‌های تخصصی برای امداگران منطقه غرب کشور مدنظر قرار دهند و در این زمینه تجهیزات و امکانات لازم به کرمانشاه اختصاص داده شود.

وی همچنین خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای اختصاص ۵۰ هزار تخته چادر به استان کرمانشاه شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود ۱۳ سد و همچنین رودخانه‌های بسیار در استان کرمانشاه ضرورت توجه به اختصاص تجهیزات و امکانات لازم برای غریق نجات را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: استان کرمانشاه به نوعی در سرشاخه‌های کرخه قرار دارد و با توجه به وجود سدها و رودخانه‌ها، این موضوعات در طول سال باعث غرق شدن عده‌ای از مردم می‌شود، لذا از مدیریت هلال احمر جمهوری اسلامی انتظار داریم برای کمک به مردم اختصاص تجهیزات و امکانات لازم در بحث غریق نجات، استان کرمانشاه را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین خواستار راه اندازی و ایجاد داروخانه هلال احمر در کرمانشاه شد و گفت: بعضاَ بعضی استان‌ها دارای ۲ داروخانه هلال احمر هستند، اما کرمانشاه فاقد چنین داروخانه‌ای است و با توجه به اینکه مردم خاطره خوشی از داروخانه‌های هلال احمر دارند، لذا از دکتر همتی می‌خواهیم که استان را در این زمینه هم کمک و پشتیبانی کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در استان برای مقابله با بیماری کرونا بیان داشت: از همان روزهای اول با شیوع بیماری کرونا در کشور نسبت به تهیه نقشه راه برای استان اقدام کردیم که خوشبختانه این نقشه راه، چراغ راه استان در بحث مبارزه با بیماری کرونا شد و پیک های اول و دوم کرونا در استان با همکاری مردم و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به خوبی در استان کنترل شد که امیدواریم با ادامه همکاری مردم و همکاری دستگاه‌ها پیک سوم را در فصل پاییز به خوبی پشت سر بگذاریم.

بازوند با بیان اینکه یک انسجام ملی برای مبارزه با این ویروس در استان کرمانشاه شکل گرفت، افزود: خوشبختانه سپاه، ارتش، شهرداری‌ها و مجموعه هلال احمر در ضدعفونی کردن شهرها یک همکاری بسیار جدی داشتند، که جای تقدیر و تشکر از این عزیزان را دارد.

وی گفت: امروز استان کرمانشاه در بحث تولیدات مواد ضدعفونی و تولید ماسک وضعیت خیلی خوبی دارد و حتی تولیدات مازاد به سایر استان‌ها ارسال می‌شود لذا برای پیشگیری و کنترل پیک سوم که اگر بخواهد با آنفوآنزا اتفاق بیفتد نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود خواستار جدیت و تلاش بیشتر مدیران استان در جذب بیشتر اعتبارات ملی در بحث بحران شد و گفت: چنانچه مدیری در زمینه جذب اعتبارات ملی تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشد به همان نسبت از اعتبارات استانی هم بهره مند خواهد شد، اما اگر مدیری کمتر جدیت داشته باشد به همان نسبت هم از اعتبارات کمتری در استان برخوردار می شود.

شایان ذکر است در این جلسه تفاهم نامه های بهره برداری از ۳۱۸ خانه هلال احمر روستایی و احداث و صدور مجوز فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات در ۷ شهرستان استان به امضاء دکتر همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

انتهای پیام/ح/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول