اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وضعیت ادلب و اوضاع یمن محور گفت‌و‌گوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت ادلب، اوضاع یمن و دیگر موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌و‌گو شد.

وضعیت ادلب و اوضاع یمن محور گفت‌و‌گوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) هشتم مهرماه ۱۳۹۹ با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. وضعیت ادلب سوریه، مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی این کشور، اجرای توافقات روند آستانه، وضعیت آوارگان و پناهندگان سوری و راه‌های بازگشت آنها به کشورشان، طرح روسیه برای تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، درگیری‌های یمن و مسائل مربوط به حقوق بشر از جمله محورهای مورد بحث در این دیدار بودند.

*محکوم کردن اتهامات آمریکا به ایران در موضوع حقوق بشر

طرفین همچنین ضمن اشاره به همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ... این همکاری‌ها را در راستای مقابله با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌های غیرعادلانه و نامشروع علیه کشورهای مختلف و به ویژه علیه تهران و مسکو ارزشمند و ضروری ارزیابی کردند.

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این دیدار با محکوم کردن اتهامات ایالات متحده به ایران در خصوص موضوع حقوق بشر، سیاسی سازی این مسئله توسط واشنگتن را غیرقانونی خواند که از دیدگاه مسکو پذیرفتنی نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این دیدار از مواضع روسیه در حمایت از ایران در مجامع بین‌المللی و به ویژه شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر و تشکر کرد.

کاظم جلالی و سرگئی ورشنین در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی و همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف، از میل خود برای ادامه تماس‌ها و دیدارها صحبت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول