اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسؤولان مشکل گرانی داروی دام عشایر را حل کنند

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، گفت: یکی از مشکلات عشایر کمبود و گرانی داروی دام است که انتظار می‌رود مسؤولان استانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.

مسؤولان مشکل گرانی داروی دام عشایر را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد سعیدی امروز عصر در جمع عشایر غیور استان چهارمحال و بختیاری در مجمع عالی بسیج عشایری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و نمایندگان عشایر برگزار شد، گفت: انگیزه عشایر برای پشتیبانی عشایر از نظام، انقلاب و اسلام مانند همان سال ۵۷ و دوران پیروزی انقلاب و حمایت از امام خمینی(ره) می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با بیان اینکه محور معیشت عشایر ب پایه دام است، افزود: متاسفانه هزینه‌های بالا و سرسام‌آور نگهداری و پرورش دام باعث شده این امرارمعاش برای عشایر مقرون به صرفه نباشد.

 

سعیدی از ارائه طرحی با عنوان افزایش بهره‌وری تولید دام سبک عشایر خبر داد و گفت: شروع این طرح با محور آموزش به عشایر خواهد بود و به زودی در کل کشور برای اجرای این طرح به میدان خواهیم آمد.

وی با اشاره به مشکلات افزایش تولید دام عشایر، گفت: یکی از این مشکلات کمبود و گرانی داروی دام است که انتظار می رود مسؤولان استانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.

سعیدی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان عشایر از اجرای طرح توانمندی و اشتغال زنان عشایر در حوزه پشم و کرک دام عشایر که ظرفیت خوبی دارد و مغفول مانده است، گفت: مطالعات این طرح در حال انجام است و بعد از تحقیقات لازم در کلیه مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرمان صریح مقام معظم رهبری در خصوص صدور جواز خاص برای عشایر، تصریح کرد: با توجه به اینکه سلاح جزو لاینفک زندگی عشایر است و  تعامل با نیروهای مسلح مشکل سلاح عشایر حل، و شاهد کاهش قیمت فشنگ و مهمات عشایر هستیم.

سعیدی با اشاره به کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: برای اولین‌بار این کنگره با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی و وحدت اقوام برگزار می‌شود.

وی چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استان‌ها در راستای تحقق رویکرد محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی دانست.

سعیدی به پویش میز خدمت اشاره کرد و گفت: مسؤولان استان با پیوستن به این پویش میز خدمت خود را در مناطق عشایری برده و با اقداماتی جهادی، انقلابی و عملیاتی مشکلات این قشر عزیز را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/3339/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول