اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واگذاری زمین به پارک فناوری زنجان در اولویت قرار گیرد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: واگذاری زمین به پارک استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

واگذاری زمین به پارک فناوری زنجان در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سورنا ستاری سه‌شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اقتصاد دانش‌بنیان را یک زیست بوم جدید خواند و اظهار کرد: توسعه امری درون‌زا در اقتصاد هر کشوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سطح استان هر استانی بر اساس مزیت‌های رقابتی که دارد، می‌تواند پیشرفت و توسعه داشته باشد، بیان کرد: باید نسبت به نیروی انسانی که نیاز به زیست بوم دارد، حساس بود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها باید بتوانند مسائل مربوط به اشتغال را تسهیل و حل کنند، تصریح کرد: این در حالی است که پارک‌های استان پیش از اینکه سخت‌افزاری بوده باید ابزار باشند.

ستاری با بیان اینکه پارک‌ها باید در اختیار جوانان قرار گیرد، تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند همت استانی بوده و پسندیده نیست که پارک‌های استان زمین و ساختمان مشخصی ندارند.

ثروت‌آفرینی زنجان از سایر استان‌ها عقب‌تر است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور زنجان را استانی دارای ظرفیت در حوزه گیاهان دارویی، صنایع دستی و برق خواند و افزود: در بحث ثروت‌آفرینی زنجان از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

وی با اشاره به اینکه باید توسعه استان بر مبنای مزیت‌های رقابتی تولیدی آن تدوین و عملیاتی شود، اظهار کرد: با این اقدام ارز‌آوری و ثروت‌آفرینی بالایی در کشور اتفاق می‌افتد.

ستاری با اشاره به اینکه دانش و فن‌آوری است که می‌تواند ارزش‌افزوده‌ بالایی تولید کند، عنوان کرد: برای رسیدن به این نقطه باید دانشگاه‌ها جایگاه خود را در اقتصاد دانش‌بنیان پیدا کرده و اثرگذار شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند درآمد خود را از محل فروش نوآوری و محصولات تولیدشده توسط شرکت‌هایش، کسب کند، تاکید کرد: خوشبختانه این مهم در زنجان در حال جا افتادن است.

وی با بیان اینکه پایه حرکت اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است و یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه‌های استان در این مسیر گام‌برداشته و حرکت می‌کند که تداوم آن نیازمند حمایت است.

ستاری گفت: بدون بخش‌خصوصی نوآوری آنگونه که باید، نمی‌تواند توسعه‌یافته و پیشرفت کند.

ستاری با اشاره به اینکه مصوبات سفر به استان زنجان نیازمند بودجه است که به زودی هماهنگ و تامین می‌شود، ادامه داد: باید به پارک علم و فناوری دانشگاه‌ تحصیلات تکمیلی به عنوان پایه رشد استان توجه شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: واگذاری زمین به پارک استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: داشتن صندوق پژوهش با حجم 3 میلیارد تومان مناسب استان نیست و این صندوق باید با حمایت بخش‌خصوصی توسعه یابد.

لزوم اجرایی شدن مصوبات سفر

استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: مصوبات سفر گذشته به زنجان اجرایی شده است.

 فتح‌الله حقیقی نمود اجرای این مصوبات را شتاب حرکت استارت‌آپ‌های استان دانست و گفت: این امر سبب حضور پررنگ جوانان در حوزه‌های مختلف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مصوبات سفر امروز معاون رئیس جمهور نیز هرچه سریع‌تر محقق شود.

حقیقی از ترسیم نقشه راه استان یاد کرد و گفت: در این نقشه جوانان، استارت آپ و تولید، شاهد آن هستیم که اهداف تعیین‌شده محقق شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از این موارد فرش دستباف است، اضافه کرد: متاسفانه هیچ گاه زنجان نتوانسته بود جایگاه خود را به عنوان تولیدکننده بزرگ فرش به دست بیاورد.

وی گفت: به زودی کریدور صادراتی صنعت فرش در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

 حقیقی با اشاره به اینکه تسهیلات واحد تولیدی به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در زنجان مصوب شده است، خاطر نشان کرد: این رقم سبب گشایش خوبی برای استان می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان از نظر مواد ضدعفونی کننده کاملا خودکفا است، عنوان کرد: این استان ضمن تامین نیاز خود، نیاز استان‌های دیگر را نیز تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روزانه در استان 700 هزار ماسک تولید می‌شود، گفت: از این تعداد 400 هزار عدد آن به قیمت یک هزار تومان و 300 هزار عدد آن به قیمت یک هزار و 300 تومان ارائه می‌شود.

در ادامه جلسه رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان استانی مستعد سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: باید در راستای شناسایی و پرورش این استعدادها اقدام شود.

سیف‌الله رسولی با اشاره به اینکه برای نخستین بار با معرفی 24 نفر از اساتید دانشگاه‌ها درصدد تشکیل هسته‌هایی با عنوان طرح شهید احمدی روشن هستیم، عنوان کرد: امید است این هسته بتواند مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان را حل کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد دستگاه‌ها با این طرح موافقت کرده‌اند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تخصیص بودجه 700 میلیون تومانی در این امر همکاری می‌کند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول