اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان: بازسازی تالش نیازمند تأمین اعتبار است

استاندار گیلان در دیدار خود با معاون اول رئیس‌جمهور خواستار افزایش تسهیلات کرونایی به استان گیلان، تنظیم قیمت مناسب برنج، رسیدگی به وضعیت شالی‌کاران آسیب‌دیده از بارش باران و همچنین خواستار شتاب در تأمین اعتبار ارزیابی‌شده به‌منظور بازسازی و جبران خسارت‌های سیل در تالش شد.

استاندار گیلان: بازسازی تالش نیازمند تأمین اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور با ارائه گزارش از میزان خسارت واردشده به شهرستان تالش در سیل اخیر اظهار کرد: زیرساخت‌های موجود در تالش فرسوده بوده و با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه فصل سرما نیازمند شتاب در تأمین اعتبار ارزیابی‌شده به‌منظور بازسازی و جبران خسارت‌های وارده به تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مشاغل آسیب‌دیده در استان گیلان گفت: استان گیلان دومین استان درگیر با اوج ویروس کرونا بوده و مشاغل بسیاری در این ایام تعطیل شدند لذا از دولت درخواست دارم سهم استان گیلان در خصوص تسهیلات ارائه‌شده را افزایش دهد.

نماینده عالی دولت در استان‌ گیلان با اشاره خسارت‌های سنگین واردشده به شالی‌کاران براثر بارش باران بیان کرد: استان گیلان یکی از پایلوت‌های تولید برنج در کشور بوده و شالی‌کاران تلاش بسیاری برای تولید این محصول انجام دادند لذا باید قیمت برنج به نحوی تنظیم شود که به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد.

زارع با اذعان به نقش مهم بازرگانان در انجام وظایف خود در خصوص تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان مورد انتظار جدی آنان است چراکه عدم تحقق این امر موجب ضرر و از بین رفتن مزیت رقابتی کالا می‌شود.

استاندار گیلان خواستار تخصیص اعتباری مشخص در خصوص احیا تالاب بندر انزلی شد و افزود: این تالاب یکی از ظرفیت‌های باارزش در استان گیلان و حتی کشور بوده و هرساله دوستداران محیط‌زیست را جذب خود می‌کند به همین منظور تخصیص اعتبارات پیش‌بینی‌شده در راستای احیاء مجدد و جلوگیری از مرگ این تالاب بین‌المللی مورد انتظار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول