اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری یادواره ۴۱ شهید جهادگر در شاهرود+ تصاویر

یادواره ۴۱ شهید جهادگر شهرستان شاهرود در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری یادواره ۴۱ شهید جهادگر در شاهرود+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عصر امروز در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور ایثارگران و خانواده‌های شهدای جهاد، یادواره ۴۱ شهید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در محل این اداره برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، علی‌اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و برادر شهید محمدمهدی حجی با خیرمقدم به شرکت‌کنندگان و ایثارگران، به بیان خاطراتی از بردار جهادگر و شهید خود پرداخت و با قرائت گوشه‌ای از وصیت‌نامه شهید، بر تداوم راه شهدا تأکید کرد.

وی افزود: گردان جهاد سازندگی شاهرود در دوران دفاع مقدس، ۱۱ هزار نفرروز در جبهه حضور داشته و ۴۱ شهید و سه آزاده و بسیاری از جانبازان و رزمندگان از این گردان در دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند.

عباس خوری، رزمنده و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه جهاد سازندگی برای کمک به جنگ‌زده‌ها وارد میدان شد، اظهار کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس، قرارگاه جهاد سازندگی حمزه سیدالشهدا (ع) در شمال غرب کشور با محوریت استان سمنان و گردان امام حسین (ع) از شاهرود تشکیل و در مهاباد مستقر شد که وظیفه تثبیت جاده‌ها و مقرها بعد از عملیات‌ را بر عهده داشت.

وی با تأکید بر اینکه از مظلوم‌ترین قشرها، شهدای جهاد سازندگی هستند، گفت: بعد از حضور گردان مهندسی رزم جهاد سازندگی در مهاباد، مقر گردان به اشنویه تغییر کرد که در تابستان هم این منطقه سرد بود و نیروها به ساخت جاده درون و برون‌مرزی می‌پرداختند.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه نیروهای جهاد سازندگی علاوه بر حضور در جبهه غرب در جبهه جنوب هم فعال بودند، به حضور رزمندگان این گردان در عملیات والفجر ۸ و بدر اشاره و خاطراتی از شهدای جهاد شهرستان بیان کرد.

علی‌رضا غضنفری، شاعر رزمنده شاهرودی نیز در این یادواره شعری در رثای ایثارگری جهادگران در دوران دفاع مقدس قرائت کرد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکسی از شهدای جهاد و همچنین ابداعات جهادگران در دوران دفاع مقدس برپا شد.

این مراسم به همت پایگاه فلاح و روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ شهید سرافراز جهاد سازندگی شهرستان ازجمله شهیدان محمدمهدی حجی، علیرضا جلالی، سیدمحسن حسینی و محمد نادمی برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای مخابره پیغام فتح سال‌های جنگ، برنامه‌های مختلفی در استان سمنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول