اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی؛ پیروز نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ-بایدن کیست؟

رسانه‌های مختلف آمریکایی بعد از اولین مناظره تلویزیونی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به انجام نظرسنجی‌هایی پرداختند تا پیروز اولین مناظره را از نظر افکار عمومی ایالات متحده مشخص کنند.

نظرسنجی؛ پیروز نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ-بایدن کیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات بامداد امروز (چهارشنبه) در اولین مناظره انتخاباتی خود به میزبانی «دانشگاه کیس وسترن رزرو»، در شهر کلیولند ایالت اوهایو حاضر شدند تا رقابت‌های انتخابات پیش‌روی ایالات متحده وارد مرحله جدیدی شود.

در حالی که به گفته خبرگزاری «رویترز»، توهین‌های شخصی ترامپ و قطع مکرر صحبت‌های بایدن توسط او، چهره اولین مناظره تلویزیونی این دو را مخدوش کرده بود، اما رسانه‌های آمریکایی به انجام نظرسنجی‌هایی بعد از مناظره پرداختند تا پیروز این جدال را از نظر مردم آمریکا تعیین کنند.

نظرسنجی شبکه «سی‌اِن‌اِن» نشان داد که از هر ده بیننده این مناظره، شش نفر بایدن را دارای عملکرد بهتر توصیف کرده و به عبارتی از نظر ۶۰ درصد مخاطبان این شبکه، بایدن پیروز این مناظره بود.

در مقابل اما فقط ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ترامپ را در این چالش موفق دانستند.

همچنین طبق این پیمایش، حدود ۶۵ درصد از بینندگان شبکه سی‌ان‌ان معتقد بودند که بایدن صادقانه‌ترین پاسخ‌ها را به سوالات مجری مناظره داد اما فقط ۲۹ درصد از افراد در این زمینه از ترامپ جانبداری کردند.

 

در نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اِس» اما آراء ترامپ و بایدن به هم نزدیک‌تر بود به‌گونه‌ای که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بایدن را در این چالش موفق دانستند.

در مقابل اما از نظر ۴۱ درصد مخاطبان این شبکه، بایدن پیروز این مناظره بود. همچنین ۱۰ درصد از بینندگان نیز این رقابت را مساوی توصیف کردند.

 

در نظرسنجی آنلاین وبگاه روزنامه «سیدنی مورنینگ‌هرالد»، ۵۶ درصد گفتند بایدن در مناظره با ترامپ پیروز شده و نظر آنها را به خود جلب کرده است.

از نظر ۲۶ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هیچکس توفیقی در این مناظره کسب نکرد و فقط ۱۸ درصد از مخاطبان این وبگاه، ترامپ را به عنوان پیروز مناظره انتخاب کردند. 

 

پیمایش افکارسنجی شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» نیز نشان داد که از نظر مخاطبان این شبکه بایدن با ۵۹ درصد برنده اولین رقابت مناظره تلویزیونی با ترامپ شده است.

در مقابل اما ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ترامپ را دارای عملکرد بهتر دانستند.

این نظرسنجی همچنین از مخاطبان خود پرسید که اولین مناظره بایدن و ترامپ چه میزان بر نظر آنها در رأی خود در انتخابات تأثیر گذاشته که ۹۶ درصد، آن را بی‌تاثیر دانستند.

 

 

پیش از این، نظرسنجی که به‌صورت مشترک توسط وبگاه «هیل» و مؤسسه تحقیقاتی «هریس» انجام شد نشان داد بایدن با اختلاف ۵ درصدی در سطح ملی و کل ایالت‌های آمریکا از ترامپ پیش است. (جزئیات بیشتر)

این خبر به‌روز رسانی می‌شود...

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول