اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

فارس من| عملکرد صندوق‌های بازنشستگی نفت باعث نارضایتی شده/کسر غیرقانونی حق ورزش از ‌کارت بازنشستگان

سخنگوی پویش بازنشستگان نفت گفت: عملکرد صندوق‌های بازنشستگی نفت باعث نارضایتی شده است و هیچیک از اعضای هیئت رئیسه صندوق نیز نسبت به عملکرد صندوق پاسخگو نیستند. در این بین بسیاری از حقوق بازنشستگان نفت قطع شده و نادیده گرفته می‌شود.

فارس من| عملکرد صندوق‌های بازنشستگی نفت باعث نارضایتی شده/کسر غیرقانونی حق ورزش از ‌کارت بازنشستگان

عبدالصاحب غالبی سخنگوی پویش بازنشستگان نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بی‌توجهی نسبت به مطالبات بازنشستگان گفت: ما تاکنون دو جلسه با آقای مینو معاون منابع انسانی وزارت نفت داشته‌ایم و در این جلسات مسائل و مشکلات بازنشستگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای کارمندان شاغل در وزارت نفت را پیگیری کردیم. متأسفانه در سال‌های گذشته صندوق‌های بازنشستگی نفت برخی از مزایای بازنشستگان را قطع کردند. برای مثال می‌توان به قطع کمک‌های مالی برای نوشت‌افزار و تحصیل افراد معلول و ایثارگر، توقف اعطای وام بلاعوض برای فرزندان خانواده شهدا و عدم پرداخت بودجه ورزش برای بازنشستگان اشاره کرد. 

وی افزود: یکی از مسائلی که توسط هیأت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت نادیده گرفته می‌شود، ناظر به اعطای وام به ایثارگران است که اکنون به مدت شش ماه به کسی پرداخت نشده است. همچنین وام ازدواج، وام مسکن، وام قرض‌الحسنه و مواردی از این دست که جزو حقوق بازنشستگان نفت بوده نیز تعطیل شده است. 

غالبی گفت: نکته جالب توجه اینکه بودجه لازم برای اعطای تمامی این مزایا و تسهیلات و حقوق بازنشستگان تصویب شده است و اینکه چرا این مزایا به افراد بازنشستگان شاغل در وزارت نفت پرداخت نمی‌شود جای سؤال و ابهام دارد. این موضوع باعث نارضایتی گسترده خانواده‌های بازنشستگان شاغل در وزارت نفت است و اکنون همه بازنشستگان مخالف هیأت مدیره صندوق‌های بازنشستگی نفت شده‌اند. 

*هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی نفت به هیچ جایی پاسخگو نیستند

سخنگوی پویش بازنشستگان نفت افزود: یکی دیگر از گلایه‌های ما ناظر به تفاوت مبلغ پرداختی بابت رفاه بازنشستگان و شاغلان فعلی است. اکنون حدود 400 هزار تومان به بازنشستگان کمتر از شاغلان پرداخت می‌شود. شما نگاه کنید همین 400 هزار تومان در مجموع 85 هزار نفر بازنشسته رقمی معادل 30 میلیارد تومان است. این مبلغ را قبلاً صندوق‌های بازنشستگی از کارفرمایان ما دریافت کردند اما اکنون صرف بازنشستگان نمی‌کند و احتمالا این پول در جاهای دیگری هزینه می‌شود.

وی گفت: ‌ما دو بار با آقای مینو جلسه داشتیم و هر دو بار قرار بود اعضای هیأت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی و شخص آقای رحمتی رئیس هیأت رئیسه در جلسه حضور داشته باشند که ما مسائل و مشکلاتمان را رودررو با آنها مطرح کنیم ولی هیچ‌کدام از آنها در دو جلسه اخیر حضور نداشتند که این موضوع نشاندهنده بی‌تفاوتی اعضای این صندوق نسبت به خانواده‌های بازنشستگان است. 

غالبی گفت: درجلسه‌ای که با دکتر مینو داشتیم ایشان قول دادند که برخی موارد را پیگیری کنند اما بسیاری از مشکلات ما باید از طریق هیأت رئیسه صندوق پیگیری شود و برای حل آنها نیاز به مصوبه صندوق است. نکته جالب توجه اینکه اعضای هیأت رئیسه به کسی پاسخگو نیستند و معلوم نیست این مشکل چگونه باید حل شود.

*حق ورزش بازنشستگان نفت به صورت غیرقانونی از حساب آنها کسر شده است

سخنگوی پویش بازنشستگان نفت گفت: تمامی بازنشستگان یک کارت رفاهی به نام جیب‌‌کارت دارند که این کارت دومنظوره است و برای دریافت حقوق و مزایای رفاهی همچون حق ورزش استفاده می‌شود. پول واریزی که قرار است صرف معیشت بازنشستگان بشود، در همه بانک‌ها و دستگاه‌های قابل برداشت است، اما مبلغی که بابت ورزش در جیب‌کارت بازنشستگان واریز می‌شود، تنها در چندباشگاهی که مورد طرف قرارداد وزارت نفت هستند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: نکته جالب توجه اینکه مبلغ واریزی بابت حق ورزش بازنشستگان که قبلا به صورت اعتباری در کارت‌هایشان وجود داشت کسر شده است و این اقدام غیرقانونی است و به این معناست که میلیاردها تومان از جیب بازنشستگان برداشته شده است. 

غالبی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد افراد بازنشسته در ماه‌های اخیر که کرونا شیوع پیدا کرده است نتوانسته‌اند از اعتبار موجود که در قالب حق ورزش پرداخت شده است استفاده کنند و صندوق بازنشستگی نفت به جای پرداخت نقدی این پول به بازنشستگان حالا اعتبار خدمت ورزش را از جیب کارت ما حذف کردند. همانطور که توضیح دادم تمامی این مبالغ قبلا از شرکت کارفرمای ما وصول شده است و این حق بازنشستگان است که در صورت عدم مراجعه به باشگاه‌های طرف قرارداد وزارت نفت این پول را به صورت نقدی دریافت کنند.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه «به داد بازنشستگان نفت و سرمایه‌های صندوق آنان برسید» در بخش فارس من خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول