اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مطالبه پرسنل نیروگاه آبادان از مدیریت؛پاسخگویی و شفافیت

بیش از 100 نفر از پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان طی تجمعی اعتراض آمیز خواستار شفافیت مدیریت شدند.

مطالبه پرسنل نیروگاه  آبادان از مدیریت؛پاسخگویی و شفافیت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان صبح امروز بیش از 100 نفر از پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان مقابل این شرکت طی تجمع اعتراضی، صنفی، پیگیر مطالبات خود شدند.

یکی از شاغلین نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ گونه شفاف سازی را در این نیروگاه شاهد نبودیم و کسی پاسخگو نیست، بیان کرد: مدیریت نیروگاه ضمن عدم پرداخت بخشی از حقوق پرسنل  در ماه گذشته، علاوه بر حقوق ها حتی نسبت به وضعیت  موجودی صندوق ذخیره کارکنان شرکت که هر ماهه از فیش های حقوقی به این نام کسر می شود، شفاف سازی نمی‌کند.

وی می‌گوید: ما از فرماندار آبادان خواستیم به مشکلاتمان رسیدگی کند نماینده ای برای رسیدگی به مشکلات  ما به نیروگاه فرستاد که مشکلی از مشکلات ما حل نشد ما بعد از پانزده سال هنوز تبدیل وضعیت نشده ایم و نیروی پیمانکار باقی مانده ایم.

یکی دیگر از کارگر معترض بیان کرد: مدیریت نیروگاه در این مدت نسبت به پاسخگویی به پرسنل بی اعتنا بوده و حتی دست به تغییر احکام پرسنلی زده که در این خصوص مالک نیروگاه نیز هیچ اظهار نظری نکرده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به تصویب هیات مدیره بر رعایت و اجرای کامل چارت سازمانی و تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکار با وجود گذران مراحل گزینشی و سابقه کار مرتبط، اجرا و تحقق این حق با مخالفت شرکت مالک نیروگاه(توبا) متوقف شده و این مطالبه نیز، نادیده گرفته شده است.

یکی دیگر از کارکنان می گوید: در این شرکت در بدترین وضعیت آب و هوایی، سیل، ریزگرد و گرمای طاقت فرسا نگذاشتیم چرخ تولید این سنگر متوقف شود و علاوه بر آن با اتکا به تخصص نیروهای بومی این منطقه، هیچ گاه در بخش های مختلف به حضور نیروهای خارجی نیازمند نبودیم.

وی می‌گوید : ما به شعار رهبری در خصوص جهش تولید لبیک گفتیم تولید را نه تنها متوقف نکردیم  بلکه افزایش دادیم ولی نسبت به پرداخت مطالبات پنج ساله و اجحاف نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان نسبت به کارگران معترضیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروگاه 800 مگاواتی سیکل ترکیبی آبادان واقع در کیلومتر 10 جاده آبادان به ماهشهر است که در پایان سال 1388 و در چارچوب اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی توسط توانیر و وزارت به شرکت"توبا" از زیر مجموعه های هلدینگ تدبیر و انرژی واگذار شد.

سپس از آبان ۱۳۹۷ شرکت توبا طی اقدامی شرکت مدیریت تولید برق جنوب غرب که دارای پروانه بهره‌برداری از نیروگاه و یکی از شرکت های شاخص در این زمینه بوده، را منحل کرده و در یک مناقصه بهره‌برداری نیروگاه را به شرکت تعمیرات و نگهداری مپنا(&M ) واگذار کرد.

انتهای پیام/72058
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول