اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

از ساماندهی بازار تا کاهش قیمت‌خودرو؛ مهم‌ترین مطالبات مردم در فارس من از وزیر جدید صمت چیست؟

وزارت صمت پس از 4 ماه اداره‌شدن با دو سرپرست بالاخره روز گذشته با رای اعتماد نمایندگان به رزم حسینی به ثبات مدیریتی رسید به همین منظور در ذره‌بین این هفته به بررسی مهم ترین مطالبات شما از جنس صمت می‌پردازیم.

از ساماندهی بازار تا کاهش قیمت‌خودرو؛ مهم‌ترین مطالبات مردم در فارس من از وزیر جدید صمت چیست؟

نمایندگان مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی روز گذشته بالاخره به علیرضا رزم حسینی استاندار پیشین خراسان ضوی و کرمان برای هدایت سکان وزارت صمت رای اعتماد دادند تا این وزارت‌خانه‌ی راهبردی در سال جهش تولید پس از ۴ ماه به ثبات مدیریتی برسد. در آغاز مسئولیت رزم حسینی در ذره‌بین این هفته به بررسی مهم ترین مطالبات شما از جنس صنعت، معدن و تجارت در فارس‌من می‌پردازیم:



نخست|صنعت کشور ۴ ماه بی وزیر
اداره‌ی وزارت صمت بدون وزیر جزو یکی از نگرانی‌های مهم شما در سامانه ی فارس‌من می باشد. سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده‌است.برای تحقق جهش تولید وزارت صمت بیش از سایر نهادها مخاطب بایدهاست.اما متاسفانه این وزارت‌خانه پس از عزل آقای رحمانی و عدم رای اعتماد مجلس یازدهم  به آقای مدرس خیابانی نزدیک به ۴ ماه است که در این جنگ اقتصادی بی‌سرپرست رها شده‌است.

 

دوم|همکاری خودروسازان با سپاه برای تولید خودرو با کیفیت

تولید خودروی با کیفیت داخلی سالهاست که جزو مطالبات اصلی  مردم از دو ابر شرکت خودرو ساز داخلی است. در طی این سالها روند بومی سازی تولید اتومبیل و قطعات آن با کندی پیش رفته‌است و همین مسئله باعث شده بخش اعظمی از ذخایر ارزی کشور صرف واردات تجهیزات و قطعات خودرو شود.

برای حل این گره به ظاهر کور مخاطبین فارس‌من پیشنهاد همکاری سپاه با خودروسازان را داشته‌اند. با توجه به آن که تکنولوژی ساخت موشک بسیار پیشرفته‌تر از تکنولوژی ساخت خودرو هست نیروی هوافضای سپاه می‌تواند کمک‌های موثری به خودروسازان بکند. در همین راستا چندی قبل سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضا سپاه بیان داشتند تجربیات تحقیقاتی خودمان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد.

 

سوم|کنترل بازار گوشی موبایل

پس از شیوع ویروس کرونا و ادامه روند آموزشی دانش‌آموزان ایرانی در سامانه‌ی شاد استفاده از گوشی‌های موبایل هوشمند افزایش یافت . اما گرانی افسار گسیخته و لحظه‌ای قیمت گوشی‌های هوشمند تهیه آن را برای خانواده‌های دانش‌آموزان دشوارکرده‌ و سبب شرمندگی پدران در برابر فرزندان خود شده‌است.
 

برای کنترل قیمت تلفن همراه مخاطبین فارس‌من معتقدند باید «وزارت صمت کنترل بازار موبایل را در دست گیرد» در بخش هایی از این کمپین آمده است:

« از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم که نظارت و بررسی دقیقی بر بازار گوشی و قیمتهای بالای آن، داشته باشد و خرید آن از عهده قشر ضعیف و حتی متوسط جامعه برنمی آید»

 

چهارم|ممنوعیت واردات کالای مشابه تولید داخل
یکی از اتفاقاتی که سد راه جهش تولید و زمین خوردن تولیدکنندگان وطنی است وارادات بی رویه کالای مشابه تولید داخل است. مخاطبین فارس‌من در کمپینی با عنوان «مجلس واردات کالاهای خارجی مشابه ایرانی را جرم تلقی کند» خواستار مبارزه با این پدیده‌ی شوم شده‌اند. خود وزارت صمت هم برای تحقق این ممنوعیت عزمی جدی دارد و طبق اعلام نظر رسمی حسین مدرس خیابانی قائم مقام پیشین وزارت صمت سال ۹۹ کالاهای مشابه تولید داخلی اجازه واردات ندارند.

 

پنجم|مبارزه با افزایش بی‌منطق قیمت خودرو
در چند ماه گذشته به صورت لحظه‌ای قیمت خودروها افزایش غیرمنطقی و بعضا صددرصدی داشته‌است پرتکرارترین اعتراضات شما به صنعت کشور نیز در فارس‌من مربوط می‌شود به گرانی خودرو. دایره این اعتراضات و مخاطب بایدهای آن برای پیگیری از مجموعه وزارت صمت هم گذشته و پای قوه‌قضائیه و مجلس در سوژه‌های شما به میان آمده‌است .
با این تفاسیر یکی از اصلی‌ترین توقعات مردم از وزیر صمت جدید تلاش وی برای کنترل بازار خودرو و واقعی کردن قیمت هاست.

 

ششم|نابسامانی صنعت دام و طیور

یکی دیگر از مطالبات مهم فارس‌من ای  شما از مسئولین وزارت صمت مربوط می‌شود به وضعیت نامناسب صنعت دام و طیور در کشور. اوضاع نابسامان صنعت دام و طیور در چندماه گذشته باعث بالا رفتن قیمت فرآورده‌های دام و طیور مانندگوشت، تخم‌مرغ و ... شده است. عامل اصلی این نابسامانی نادر شدن خوراک دام در بازار است. همین مسئله باعث شده است دامداران، دام خود را به کشتارگاه بفرستند زیرا نگه‌داری از دام و طیور در این شرایط به هیچ وجه برایشان به صرفه نیست.


علیرضا رزم حسینی که روز گذشته با رای نمایندگان به کرسی وزارت صمت تکیه زد، راه بسیار سختی را تا پایان سال برای مدیریت صنعت کشور بر عهده دارد.مدیریتی که اشتغال و معیشت هزاران خانواده ایرانی بدان گره خورده است و باید دید که وی در این ۹ ماه تا پایان دولت چه کارنامه ای از خود در صنعت ، معدن و تجارت کشور بر جای می گذارد.
 

انتهای پیام/ع

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول