اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات تازه ارائه گازوئیل آزاد به کامیون‌ها/‌‌وزیر راه درخواست توقف کاهش سهمیه پایه‌ گازوئیل را داد

وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه ای به وزیر نفت، اجرایی شدن «کاهش سهمیه پایه سوخت ناوگان کامیونی درون‌ و برون‌شهری تا همسان سازی مربوطه» و «لحاظ سوخت آزاد عرضه شده در جایگاه‌ها به صورت سهمیه دوم در کارت سوخت» را پیگیری کرده است.

جزئیات تازه ارائه گازوئیل آزاد به کامیون‌ها/‌‌وزیر راه درخواست توقف کاهش سهمیه پایه‌ گازوئیل را داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اخیراً در نامه‌ای به وزیر نفت، خواستار توقف کاهش سهمیه پایه ناوگان کامیونی درون‌ و برون‌شهری تا همسان سازی مربوطه شد.

در نامه‌ای که ‌وزیر راه و شهرسازی در راستای تامین سوخت ناوگان گازوئیل سوز ‌‌به وزیر نفت نوشته است، آمده است: ‌تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش که مطابق مصوبه 14 بهمن 93 به شماره ه_51512ت/137319 هیأت وزیران و با همکاری کامل این وزارت صورت پذیرفته، آثار و نتایج مثبتی در مصرف سوخت به دنبال داشته و صرفه جویی حاصله روزانه بیش از 8 میلیون لیتر برآورد می‌شود.

در ادامه این نامه محمد اسلامی، آمده است:‌ در این میان همکاری  و سعه صدر قشر زحمتکش راننده در موفقیت این طرح بسیار مؤثر بوده است، علی ایحال با عنایت به بازخوردهای دریافتی از تشکل‌های صنفی در زمینه مشکلات تامین سوخت و مطالب معنونه در جلسه 30 تیر 99 در محضر معاون اول رئیس‌جمهور خواهشمند است در جهت تداوم روند موفقیت آمیز طرح دستور عاجل صادر فرمایید. موارد زیر در فرایند اجرایی لحاظ شود.

1-در جدول قواعد طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش خودروهای با کاربری 40 تن که در بازه «بیش از 30 تا 40 تن» قرار دارند مشمول بازه «بیش از 40 تا 50 تن» قرار گیرند.

*ضرورت لحاظ سوخت آزاد در کارت سوخت کامیون‌ها/سقف آن  حداکثر 10 درصد سقف سهمیه عملکردی

2- سوخت آزاد عرضه شده در جایگاه‌ها به صورت سهمیه دوم در کارت سوخت ناوگان لحاظ شود و پس از پایان یافتن سهمیه سوخت یارانه‌ای، قابل استفاده باشد، ناوگانی که دارای عملکرد بالاتر از سهمیه پایه هستند مشمول این سهمیه بوده و سقف آن حداکثر 10 درصد سقف سهمیه عملکردی پیشنهاد می‌شود که این موضوع مانع مهاجرت کارت سوخت به مناطق مرزی می‌شود.

* درخواست وزیر راه از وزیر نفت بابت توقف کاهش سهمیه پایه ناوگان دیزلی‌‌

3-با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ناوگان در هر دو بخش درون و برون شهری فعالیت می‌کنند و با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شوند و  با عنایت به اینکه برخی از ناوگان باری سهمیه بالاتری نسبت به سایر بارگیرها با ظرفیت مشابه دریافت می‌کنند و این موضوع موجب نارضایتی در بخش شده است، کاهش سهمیه پایه تا همسان سازی مربوطه متوقف شود.

این نامه به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده است.

 

 

* مقاومت وزارت نفت برای اتصال گازوئیل آزاد به کارت سوخت ناوگان

در این راستا با یکی از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی نیز گفت‌‌وگویی کردیم.

وی که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به این سؤال که اتصال سوخت ناوگان کامیونی در مدل قیمت آزاد به کارت سوخت ناوگان، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ از مقاومت وزارت نفت برای اتصال گازوئیل آزاد به کارت سوخت ناوگان گفت.

این مقام مسؤول ادامه داد: ‌در این باره مقاومت‌هایی از سوی وزارت نفت وجود دارد که ما با آنها صحبت کرده و پیشنهاداتی داده‌ایم.

وی اضافه کرد: چندی پیش حتی وزیر راه و ‌شهرسازی هم نامه‌ای در این‌باره به وزارت نفت نوشت اما هنوز به جایی نرسیده است که امیدوارم وزارت نفت در این حوزه توجه ویژه و جدی داشته باشد.

*‌ کاهش سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد 99 انجام شد

به گزارش فارس، طبق اعلام مسؤولان متولی، ‌برای تشویق راننده‌ها در گرفتن باربرگ (برای کامیون‌های درون شهری) و بارنامه (برای کامیون‌های برون شهری) کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است، این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است.

پیش از این مقرر شده بود‌ از ابتدای خرداد ماه 99 کاهش 10 درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز ‌‌شود و این روند به تدریج ادامه ‌‌یابد، تا نزدیک به صفر شود‌.

بنابراین گزارش ‌ناوگان کامیونی ظرفیت‌های مختلف بین 6 تا 10 تن،‌ 10 تا 25 تن و 50 تن به بالا دارند، ‌هر سهمیه پایه‌ای که این ناوگان دریافت می‌کنند 10 درصد آن کاهش می‌یابد، حداقل سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری 680 لیتر و حداکثر 3 هزار لیتر است؛ البته کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند چون سهمیه سوخت پیمایشی دریافت می‌کنند‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول