اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

سعی می‌کنیم آموزش مجازی برای دانشجویان هزینه نداشته باشد

وزیر ارتباطات گفت: همه ۱۱۰۰ دانشگاه به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود و سعی می کنیم آموزش مجازی برای دانشجویان هزینه نداشته باشد.

سعی می‌کنیم آموزش مجازی برای دانشجویان هزینه نداشته باشد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز ( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اختلال اخیر اینترنت اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت اینترنت است و تضادی با اینترنت ندارد. اختلال در دسترسی در رابطه با یکی از اپلیکیشن های پیام رسان بود که نسخه وب آن با مشکل مواجه شده بود. 

وی عنوان کرد: آمازون در خدمت دهی به کاربران ایرانی محدودیت های اعمال کرده بود که با پیگیری های صورت گرفته حل شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نرم افزار شاد افزود: آن چه وجود دارد این است که هشت و نیم میلیون عضو فعال است و متوسط فعال پهنای باند ۱۵۰ کیلو بایت بر ثانیه است. مسأله ربطی به کیفیت ندارد. این شبکه، شبکه ای است که به سایر شبکه ها خدمت رسانی می کند پس مسئله، پهنای باند نیست‌ میزان مصرف شاد از نرم افزارهای دیگر بیشتر شده است و حجم استفاده از این نرم افزار بالا رفته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: از همراه اول خواستیم مرکز پیام راه اندازی کنند. مشکلی که مطرح می شود این است که معلمین و دانش آموزان احراز هویت نمی شوند که به «ستاد» در وزارت آموزش و پرورش مربوط می شود که درحال به روز رسانی است. 

وی اضافه کرد: حدود ۱۰۴ هزار استاد در سراسر کشور لیست داده شده است و حدود ۴۶ هزار نفر از اینها درخواست دادند که از بسته رایگان وزارت اطلاعات استفاده کنند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت‌‌. 

آذری جهرمی در پاسخ به این پرسش که اخیراً گفته شده گوشی‌های صاایران چینی هستند و صحت و سقم این ماجرا، اظهار کرد: من هم مثل شما دیدم. در هر حال اینکه ما تکنولوژی تولید گوشی را صفر تا صدی در کشور داشته باشیم و همه را روی پای خودمان بایستیم و انجام دهیم که در حال حاضر این توان را نداریم، بنابراین طبیعی است که در تولید با مدل‌هایی مثل اس‌کی‌بی یا سی‌کی‌بی شروع کنند و بعد به سایر مراحل برسند.

وی اظهار داشت: من به صورت دقیق این ماجرا را نپرسیدم اما دوستانی این تصاویر را برایم ارسال کردند که دیدم. ولی به نظرم نکته منفی وجود ندارد. اینکه با یک کشور خارجی به تفاهم رسیده باشند که محصولات آن را در کشور تولید کنند، همین هم برای فاز اول خوب است.

وزیر ارتباطات درباره مشکلات استفاده از شبکه شاد گفت: ۸.۵ میلیون نصب فعال این اپلیکیشن تاکنون ثبت شده است که ۱.۵ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند و متوسط پهنای باند آن در حال حاضر حدود ۱۵۰ کیلوبایت بر ثانیه است و این چیزی نیست که پهنای باند ما را دچار چالش کند.

وی با اشاره به مقیاس حجم استفاده شده حجم اینترنت بین یک اپلیکیسن زنده با شاد اظهار داشت: بنابراین اینطور نیست که شبکه‌ای که ۲۰ هزار گیگابیت ظرفیت دارد بخواهد در برابر این حجم از استفاده دچار مشکل شود. مشکل از پهنای باند نیست.

آذری جهرمی بیان داشت: شاد اولین اپلیکشن ایرانی است که رقبای خارجی خود را پشت سر گذاشته است. استفاده از شاد از واتس‌اپ در ایران بیشتر شده و ممکن است به دلیل این حجم استفاده نیازمند به بروزرسانی این اپلیکیشن باشیم.

وی ادامه داد: سه اشکل اصلی که ما می‌بینیم یکی این است که می‌گویند احراز هویت انجام نمی‌شود که به سیستم آموزش و پرورش باز می‌گردد و دارند تلاش می‌کنند که این مشکل را حل کنند.

آذری جهرمی تصریح کرد: موضوع دوم این است که شاد روی گوشی‌ها نصب نمی‌شود یا اگر پاک شود نمی‌توان آن را دوباره نصب کرد. این هم برمی‌گردد به اینکه طراحی شاد برای یک نسخه‌ای از اندروید به بعد است، باید تیمی این مشکل را اصلاح کند که ورژن‌های پایین‌تر اندروید هم بتوانند شاد را داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت: سومین مشکل کندی است که به سرورها باز می‌گردد و کار دشواری است که در حال انجام است و ترافیک آن هم دارد روز به روز بیشتر می‌شود و همه مساعدت و توان‌مان را گذاشته‌ایم که کمک کنیم و اعلام کردیم که مراکز داده‌های‌مان در مشهد، تبریز، شیراز و تهران در اختیار آنان است.

آذری جهرمی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم که این مشکلات بزودی برطرف شود، تصریح کرد: حال اینکه به دنبال مسئولی بگردیم که همه مشکلات را به گردن او بیندازیم، فایده‌ای ندارد. اصلاً مسئول همه این مشکلات من باشم! این موضوع اهمیتی ندارد بلکه آنچه مهم است رفع مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: گفته شده است که وقتی از شبکه شاد استفاده می‌کنیم، بسته اینترنت ایرانسل یا همراه اول ما اعلام می‌کند که چه میزان از شبکه شاد استفاده شده است اما چک کردیم و دیدیم که درج میزان استفاده از شاد به معنای کسر آن میزان هزینه از بسته اینترنت نیست. بنابراین استفاده از شاد در همه اپراتورهای ما رایگان است. ما تا امروز یک مورد شکایت مستند هم دریافت نکرده‌ایم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۴ هزار استاد در سراسر کشور برای استفاده از اینترنت رایگان به ما معرفی شده‌اند، گفت: تا امروز صبح حدود ۴۶ هزار نفر از آنان به ما درخواست داده‌اند که از بسته‌های اینترنت رایگان استفاده کنند که به آنان تقدیم می‌شود و از ۱۵ مهر برای آنان فعال می‌شود.

وی نشان کرد: در مورد دانشجویان نیز همه ۱۱۰۰ دانشگاه به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود و وزارت ارتباطات برای خدمات برای تجهیزات فراهم شود و ظرف سه و چهار روز آینده بعد از جمع بندی اطلاعات سعی می کنیم مسأله حل شود و آموزش مجازی برای دانشجویان نیز هزینه نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول