اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تربیت 452 حافظ قرآن در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) از تربیت 452 خواهر در رشته حفظ کل قرآن کریم خبرداد و گفت: آموزش قرآن در این مرکز برای نوجوانان و جوانان دختر با رویکردهای متفاوت دنبال می‌شود.

تربیت 452 حافظ قرآن در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)

 محدثه مؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز ثبت‌نام ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: از بدو تاسیس مرکز قرآن و حدیث تاکنون ۴۵۲ خواهر در این مرکز حافظ کل قرآن کریم شدند.

وی با بیان اینکه در ترم گذشته ۱۱۶ کودک و نوجوان دختر به عنوان فراگیر در مرکز قرآن و حدیث مشغول آموزش حفظ قرآن کریم بوده‌اند، گفت: این کودکان و نوجوانان در قالب هفت کلاس مراحل حفظ قرآن کریم را آموخته‌اند.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با تاکید بر رویکرد متفاوت این مرکز در آموزش حفظ قرآن به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان بعد از انجام آزمون درست خوانی و روانخوانی از حفظ جز ۳۰ قرآن کریم آغاز شده و کودکان و نوجوانان پس ازحفظ جزء ۳۰ حفظ جز ۲۹ را آغاز کرده و پس از آن با حفظ ۵ جز به مرحله حفظ جزء ۲۶ وارد شده و در نهایت از جزء یک اقدام به حفظ دیگر اجزا قرآن کریم می کنند.

موذن دلیل آموزش حفظ قرآن کریم از جزء ۳۰را ثواب زیاد حفظ و قرائت سوره های این جزء عنوان کرد و گفت: آموختن این جز برای کودکان و نوجوانان آسان تر بوده و ثواب قرائت زیادی نیز دارد.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در مرکز قرآن و حدیث در مدت هشت یا چهار سال قرآن کریم را حفظ می‌کنند و کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان در ایام سال تحصیلی یک روز در هفته بوده و در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود و در تعطیلات تابستان کلاس‌های حفظ قرآن کریم به صورت سه روز در هفته برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود؛ بنابراین کودکان برای حفظ قرآن کریم در سختی و رنج قرار نگرفته و با علاقه قرآن کریم را حفظ می کنند.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با اشاره به اینکه در ترم گذشته ۲۳۹ خواهر جوان و بزرگسال در قالب ۳۶ کلاس اقدام به حفظ قرآن کریم کرده‌اند، گفت: در ترم گذشته در مجموع ۴۵ کلاس حفظ قرآن کریم در رشته‌های مختلف برای فراگیران مرکز قرآن و حدیث برگزار شده است.

وی حفظ چهارسال، حفظ ۲ سال، حفظ آزاد و دوره‌های تثبیت را از دوره‌های مربوط به حفظ قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث عنوان کرد.

مسؤول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: پذیرش کودکان در رشته حفظ قرآن کریم از سن هشت سال به بالا بوده و کودک باید توان خواندن و نوشتن را داشته باشد تا بتواند در کلاس‌های حفظ قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث شرکت کند.

وی افزود: در کلاس‌های حفظ در کنار حفظ قرآن کریم موارد تفسیری، نکات اخلاقی و تربیتی نیز به فراگیران مرکز آموزش داده می‌شود تا فراگیران در پرتو معارف قرآنی بتوانند به حیات طیبه قرآنی و اسلامی دست یافته و در مسیر ولایت امام معصوم حرکت کنند.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول