اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: اجرا و نظارت بر پروتکل‌های مقابله با کرونا روند کاهشی داشته است

وزیر کشور گفت: گزارش ها نشان می دهد در خصوص پروتکل‌های بهداشتی در اجرا و نظارت روند کاهشی داشته که اثر خود را در آمار مبتلایان و فوت شدگان نشان می‌دهد.

وزیر کشور: اجرا و نظارت بر پروتکل‌های مقابله با کرونا روند کاهشی داشته است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: جلسه کمیته امنیتی انتظامی امروز برگزار شد و موضوعات حول چند محور بود که یکی بحث بازنگری در بحث اعمال اجرا و نظارت بر پروتکل ها بود و گزارش ها نشان می‌دهد چه اجرا و نظارت روند کاهشی داشته که اثر خود را در بیماران، مبتلایان بستری شدگان و فوت شدگان نشان می‌دهد.

وی افزود: قرار شد تمام ادارات اصناف و اماکن عمومی و تمام مکان هایی که تاکنون برای شام پروتکل نوشته شده زمان‌بندی اجرا و نظارت خودشان را ظرف یک هفته به این کمیته بدهند و مصوب شد به مواردی که زیر متوسط هستند به مسئولین تذکر داده شود و برنامه رسیدن به نقطه مطلوب به ما ارجاع داده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع ماسک مجدد مطرح شد، اظهار داشت: در جلسه گزارش شد که ماسک الان با قیمت ۱۰۰۰ و۱۳۰۰ تولید و توزیع می‌شود و شبهاتی مطرح شد که به راحتی در اختیار مردم نیست به همین دلیل مصوب شد که گزارش دقیقی توسط یک تیم متخصص در مورد نحوه توزیع ماسک به ما داده شود.

وی با بیان اینکه اولویت ها هم در مورد توزیع ماسک معلوم شد، گفت: اولویت ما اول وزارت بهداشت و کادر بهداشت و درمان و دارو خانه های ما و دوم حمل و نقل عمومی و سوم مدارس و دانشگاهها و مغازه ها و اصناف جزو اولویت ها معلوم شد که ما بتوانیم ماسک را به تعداد و اندازه در اختیار قرار بدهیم.

رحمانی‌فضلی افزود: طبق گزارشی که به ما دادند روزانه ۲۰ میلیون ماسک تولید می‌شود که در مورد مواد اولیه تولید ماسک کم نگرانی هایی بود که مقرر شد انشاالله پیگیری کرده و نگرانی دوستان را رفع کنیم.

وی با اشاره به تهران به عنوان الگوی ویژه برای اجرای سیاست های جدید از جمله جریمه کردن متخلفین یا کسانی که رعایت نمی کنند، گفت: مقرر شد طبق دستورالعملی که امروز نوشته شد تهران را به صورت الگو پیگیری کنیم و نظارت ها را به صورت جدی انجام دهیم و اگر ستاد تصویب کند موضوع جریمه را با روش هایی که کمترین مواجهه را با مردم داشته باشیم و بیشتر با روش اقناعی و همراه سازی به کمک دستگاه اجرایی پیگیری کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تاکید بعدی جلسه بر موضوع بازدارندگی و اقناع سازی و همراهی مردم بود خاطر نشان کرد: این رسانه ها برمی گردد و به همین منظور برای کمیته اطلاع‌رسانی تکلیف معلوم شد که این کمیته برنامه اجرایی و زمانبندی و ضمانت های لازم خودش با توزیع مسئولیت ها و وظایف همه دستگاه‌هایی که در امر اطلاع رسانی و تبلیغات و رسانه ها نقش دارند تعیین تکلیف شود و به جلسه بیاورند تا تصویب و ابلاغ کنیم.

رحمانی‌فضلی ضمن تاکید بر اینکه روند کلی اقداماتی که تاکنون صورت گرفته قابل قبول است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب ایکه ما واقعاً شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری باشیم هنوز گام‌های بلندی داریم که باید با دقت برداشته شود گفت:خواهشم از همه مردم عزیزمان این است که علی‌رغم اینکه این موضوع محدودیت‌های ایجاد کرده و سخت است و باعث ایجاد نگرانی و دغدغه شده ولی تنها راه غلبه بر آن همکاری همه است.

وی ضمن اشاره به اینکه، علاوه بر اینکه بر ادامه همکاری تاکید داریم واقعاً تشکر هم داریم، اطهار داشت: به ویژه اصناف جزو مواردی هستند که بیشترین تعامل و تردد را با مردم دارند و در شرایط کرونایی دچار سختی ها و مشکلات خاص خود هستند که درک می کنیم. 

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در گزارش امروز آمده بود که نزدیک ۶۰درصد اصناف رعایت کرده‌اند اما توقع ما این است که انشاالله با یک همت عالی با انسجام و وحدتی که در اجرا خواهند داشت کاری کنند که حداقل به عدد ۸۰ در مورد اصناف برسیم، گفت: این یعنی هم خودشان رعایت کنند و هم مراجعین را مکلف به رعایت کنند و همانطور که در مصوبات آمده در برخی موارد از ارائه خدمات جلوگیری کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: موفقیت در این امر نیازمند همکاری و همدلی همه مردم است و امیدواریم پروردگار متعال هم کمک کند تا این مصیبت و بلا هر چه زودتر رفع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول