اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حقوق دریانوردان و ملوانان ساماندهی می‌شود

رئیس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه به ساماندهی حقوق و دستمزد دریانوردان و ملوانان خبر داد و گفت: حمایت از دریانوردان و ملوانان به عنوان کار ویژه این کمیته تعریف شده است.

حقوق دریانوردان و ملوانان ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ‌مجتبی یوسفی با اشاره به توجه‌ مجلس شورای اسلامی به حوزه دریانوردی و حمایت از دریانوردان و ملوانان، بیان کرد: مجلس به صنعت دریانوردی و فعالیت‌هایی که در این بخش باید انجام شود، اهمیت زیادی می‌دهد و در تلاش هستیم تا در راستای توسعه و رونق دریانوردی و حمل و نقل دریایی سیاست های حمایتی را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در علم مدیریت شاهد توجه ویژه به سرمایه انسانی هستیم و باید عنوان کنیم که نیروی انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شده است، ‌وجه تمایز بسیاری از کشورها در حال حاضر‌ نحوه به کارگیری از سرمایه انسانی و مدیریت این سرمایه است‌ مقوله ای که اثرات بسیاری بر اقتصاد کشورها دارد و کشور ما از سرمایه انسانی بسیار مناسبی برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از مزیت‌های بی نظیری در حوزه دریایی و دریانوردی برخوردار است، بیان کرد: یکی از مسیرهای مدیریت این سرمایه انسانی‌ بهره مندی از مزایایی اشتغال آفرینی حوزه دریا است و ضرورت دارد، شرایط مناسبی برای جذب سرمایه انسانی در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه دریانوردی فراهم کنیم.

یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر موانع و مشکلاتی بر سر راه دریانوردان و ملوانان است، بیان کرد: دریانوردان علاوه بر اینکه کارشان زمان و مکان ندارد، با شغلی سخت و طاقت فرسا روبرو هستند و نوع زندگی آنها به گونه ای است که دور از خانه بوده و با محدودیت های خاصی در این زمینه مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید با یک برنامه مدون و کاربردی توسعه حوزه دریایی کشور با سرعت بیشتری پیش برود، اظهار کرد: حمل و نقل دریایی یکی از مولفه های پیشران در اقتصاد کشور است که نیازمند تعاملات بین بخشی است و همه دستگاه های مرتبط باید با هم افزایی و به کارگیری همه توان در راستای استفاده از ظرفیت های دریایی و بندری کشور گام بردارند.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی منسجم در حوزه دریایی برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و تبدیل شدن به هاب منطقه در بخش بندری امری ضروری و بسیار مهم است.

وی افزود: رونق حوزه دریانوردی کشور می‌تواند با استفاده بهینه از ظرفیت های بندری و دریایی محقق شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول