اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاسیس اولین مرکز آموزش توانبخشی در قرقیزستان

انجمن علمی پزشکی مغز و اعصاب قرقیزستان به همراه گروه مغز و اعصاب و ژنتیک بالینی دانشکده پزشکی این کشور اولین مرکز آموزش توانبخشی مخصوص افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند را تاسیس کردند.

تاسیس اولین مرکز آموزش توانبخشی در قرقیزستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، انجمن علمی پزشکی مغز و اعصاب قرقیزستان به همراه گروه مغز و اعصاب و ژنتیک بالینی دانشکده پزشکی این کشور اولین مرکز آموزش توانبخشی مخصوص افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند را تاسیس کردند. این مرکز برای حمایت از بیماران و بستگان و مراقبت از آنها ایجاد شده است.

در قرقیزستان سالانه بیش از 15 هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند و 80 درصد آنها به دلیل عدم مراقبت‌های پزشکی به موقع توانایی کار خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است که این مرکز آموزشی با آموزش ساده‌ترین روش‌های توانبخشی و مراقبت مناسب از بیمار کیفیت زندگی بیمار و خانواده‌اش را بهبود می‌بخشد.

در حال حاضر با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کشور این مرکز به صورت آنلاین و در قالب سمینار برگزار می‌شود.

در این سمینارها متخصصان به شرکت‌کنندگان توضیح می‌دهند که سکته مغزی چیست و در این مورد چگونه توانایی فیزیکی را بهبود بخشند و همچنین روش‌های بازیابی اختلال گفتار، حافظه ، تفکر را آموزش می‌دهند، به طور کلی نحوه انجام صحیح توانبخشی روانی بیماران را نیز آموزش می‌دهند.
انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول