اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انجام ۱۱۶ عملیات آتش‌نشانی در مریانج

شهردار مریانج از انجام ۱۱۶ عملیات امداد و نجات و اطفا حریق در آتش‌نشانی مریانج طی سال جاری خبر داد.

انجام ۱۱۶ عملیات آتش‌نشانی در مریانج

محسن معصوم‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملیات‌های آتش‌نشانی شهر مریانج در نیمه نخست امسال اظهار کرد: ۷۴ مورد عملیات اطفاء حریق و ۴۲ مورد عملیات امداد و نجات در مرکز آتش‌نشانی مریانج ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نیروهای آتش‌نشان مریانج به ۷۴ عملیات اطفاء حریق اعزام شدند که از این تعداد، ۳۷ مورد آن غیر عمد و ۳۷ مورد نیز عمدی تشخیص داده شده است.

شهردار مریانج با بیان اینکه این تعداد عملیات نسبت به ۶ ماهه سال قبل با کاهش تقریبی ۲۰ درصدی مواجه شده است، گفت: در نیمه نخست سال گذشته ۹۶ عملیات طی تماس با سامانه ۱۲۵ انجام شده بود که از این تعداد ۵۸ مورد غیر عمد و ۲۷ مورد نیز عمدی محاسبه شده بود.

وی از انجام عملیات امداد و نجات نیز خبر داد و تصریح کرد: ۴۲ عملیات امداد و نجات در ۶ ماهه سال جاری برای این مرکز ثبت شده که ۴۱ مورد غیر عمد و تنها یک مورد عمدی بوده است.

معصوم‌علیزاده به تعداد فوت شدگان و مجروحین این عملیات‌ها اشاره کرد و گفت: در این مدت متأسفانه یک نفر در عملیات اطفاء حریق فوت شده و یک مجروح نیز در عملیات امداد و نجات در مرکز به ثبت رسیده است.

وی عمده موارد اطفاء حریق و امداد و نجات را مربوط به عملیات‌های درون شهری دانست و افزود: در این مدت ۴۳ عملیات برون شهری، ۵۷ مورد درون شهری و ۱۶ مورد روستایی ثبت شده است.

معصوم‌علیزاده تعداد عملیات‌های اطفاء حریق را به تفکیک بیان کرد و گفت: از ۷۴ عملیات، ۱۶ مورد کارگاهی، چهار مورد مسکونی، یک مورد تجاری، یک مورد فضای فرهنگی مذهبی، ۱۶ مورد فضای سبز، فضای ورزشی و آموزشی دو مورد، ۱۲ مورد مزروعی، ۱۷ مورد زمین‌های بایر، سه مورد خدماتی، یک مورد وسیله نقلیه و یک مورد نیز سایر عملیات‌ها بوده است.

وی به تفکیک عملیات‌های امداد و نجات نیز اشاره کرد و افزود: از تعداد ۴۲ عملیات امداد و نجات، یک مورد نشت گاز، یک مورد آبگرفتگی، سه مورد ترکیدگی لوله آب، گیر کردن وسایل در انگشت، ۱۰ مورد محبوس شدن، پنج مورد تصادف، هشت مورد نجات حیوانات، ۱۲ مورد مهار حیوانات و یک مورد نیز سایر عملیات‌ها بوده است.

شهردار مریانج یادآور شد: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات ایمنی، همواره برای داشتن شهر و خانه‌ای ایمن تلاش کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با آموزش‌ها و هشدارهایی که شهرداری در شهر مریانج انجام داده است، وضعیت بسیار خوبی را شاهد هستیم و عمده عملیات‌های ما به روستاهای همجوار ارتباط پیدا می‌کند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۸۹۶ تماس با مرکز آتش نشانی مریانج انجام شده بود که تنها ۱۱۶ مورد آن عملیاتی شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول