اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت می‌کند

استاندار کردستان گفت: دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت و موانع موجود را برطرف خواهد کرد.

دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در دیدار با حسام مهدی ارزیاب یونسکو در خصوص ثبت جهانی اورامان اظهار کرد: دولت از ثبت جهانی اورامان حمایت و موانع موجود را برطرف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های انجام شده برای معرفی و شناساندن اورامان به عنوان یک میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: مجموعه دولت همه تلاش و مساعی خود را برای تامین نظر کامل یونسکو و بهبود فضای منطقه اورامان بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گردشگری در جهان به عنوان یک صنعت پر درآمد در دنیا مطرح است، ادامه داد:  مردم دنیا مشتاق دیدن مناظر بکر طبیعی و فرهنگ های غنی و متفاوت هستند و بی گمان ثبت جهانی اورامان توجه جهانیان را جلب خواهد کرد.

مرادنیا اظهار کرد: مردم منطقه اورامان همیشه آغوششان به روی مهمانان باز است و حتما در صورت ورود گردشگران زندگی اقتصادی مردم و ساکنان آن مناطق متحول خواهد داشت.

حسام مهدی ارزیاب یونسکو نیز ضمن بیان حیرت از زیبایی های اورامان گفت: در چند روز حضور در منطقه اورامان مردم با قلب هایشان پذیرای ما شدند.

وی گفت: اگر مشکلی در اورامان وجود دارد حاصل مداخلات از بیرون و ساختمان های احداثی توسط دولت است که با بافت سنتی و معماری آن همخوانی ندارد که در این زمینه دولت برای اصلاح و تغییر آن باید کمک کند.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول