اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سی‌ان‌ان: فراموش نکنید ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت اما رئیس‌جمهور شد

شبکه «سی‌ان‌ان» در یادداشتی درباره اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا هشدار داد، ترامپ مناظره‌های سال ۲۰۱۶ را باخت اما در نهایت رئیس‌جمهور شد.

سی‌ان‌ان: فراموش نکنید ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت اما رئیس‌جمهور شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه وابسته به دموکرات‌ها با اشاره به اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) آمریکا از مخالفان دونالد ترامپ خواست که «فراموش نکنید دونالد ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت اما رئیس‌جمهور شد». 

شبکه «سی‌ان‌ان» در یادداشتی به قلم «کریس سیریزا» به برخی نظرسنجی‌ها از قبیل نظرسنجی خود این رسانه درباره اینکه چه کسی اولین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن را برنده شد، اشاره کرد و سپس به دموکرات‌ها درباره تکرار شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ هشدار داد. 

طبق نظرسنجی سی‌اِن‌اِن، از هر ۱۰ بیننده مناظره، ۶ تن بایدن را دارای عملکرد بهتر توصیف کرده و ۶۵ درصد از بینندگان این شبکه معتقد بودند بایدن صادقانه‌ترین پاسخ‌ها را به سوالات داد (جزئیات بیشتر).

کریس سیریزا این تیتر را برای گزارش خود برگزید: «فراموش نکنید که دونالد ترامپ مناظره‌های (انتخابات ریاست جمهوری) ۲۰۱۶ را هم باخت».

او نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حالی وارد مناظره ریاست جمهوری با جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق رفت که او یک خصیصه مهم و بزرگ دارد: او هنوز نتوانسته در یک مناظره ریاست جمهوری پیروز شود».

به اعتقاد وی، «اگرچه ترامپ بعد از هر سه  مناظره خود با هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ خود را پیروز خواند اما آمار نشان داد که افکار عمومی مخالف این ارزیابی او بودند».

این تحلیلگر آمریکایی وابسته به دموکرات‌ها با اشاره به داده های اطلاعاتی «مرکز تحقیقات افکار عمومی روپر» تاکید کرد، بهترین عملکرد ترامپ در مناظره‌های سال ۲۰۱۶، مناظره دوم او با کلینتون بود که ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجیها، ترامپ را پیروز خواندند.

در ادامه این یادداشت آمده است که «بدترین» مناظره ترامپ در سال ۲۰۱۶ مربوط به همان مناظره اول او با هیلاری کلینتون بود که تنها ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند این نامزد جمهوری خواه را پیروز می‌دانستند.

نویسنده یادداشت افزود: «اما با این حال، ترامپ کلینتون را شکست داد و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور (آمریکا) شد. چرا اینطور شد؟ خوب نظرسنجی‌های سر صندوق‌های انتخابات ۲۰۱۶ توضیحاتی برای این چرایی داشتند».

سیریزا ادامه داد: «از نظر دو سوم از رای دهندگان (انتخابات ۲۰۱۶) که گفتند مناظره‌ها در رای دادنشان عاملی "مهم" بوده، کلینتون با کسب ۵۰ درصد در برابر ۴۶ درصد ترامپ برنده مناظره‌ها بود. این درصد نشان می‌دهد که ترامپ مناظره را واگذار کرد اما از هر ۱۰ رای دهنده ۳ نفرشان گفتند که مناظره های عامل مهمی در رای دادنشان نبوده است».

وی افزود: «خوب البته که مناظره‌ها مهم بودند اما حداقل برای کلینتون به اندازه کافی اهمیت نداشتند یا اینکه بهتر است اینطور بگویم، عملکرد او در مناظره‌ها نتوانست ذهن مردم درباره ترامپ یا خودش را تغییر دهد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول