اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست / گردشگری یک حوزه دیپلماسی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گردشگری، هنرصنعتی مولد است که به آینده درخشان آن امیدواریم، گفت: برای توسعه گردشگری تمام حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهیم داد و تمام دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به توجه ویژه نسبت به این موضوع هستند.

تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست / گردشگری یک حوزه دیپلماسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار فعالان حوزه گردشگری با وی به مناسبت هفته گردشگری، اظهار داشت: رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان، اولویت اصلی جامعه است و گردشگری به‌عنوان یک هنر صنعت می‌تواند در تحقق این هدف، موثر باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر گردشگری، حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی و خدمات وابسته به این دو بخش نیز می‌توانند باعث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در جامعه شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه گردشگری، صرفاً یک حوزه کاری نیست، بلکه یک حوزه دیپلماسی هم محسوب می‌شود، گفت: توسعه مبادلات گردشگری با کشورهای همسایه از اولویت‌های اساسی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، متذکر شد: به‌رغم افزایش 37 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سال گذشته، شیوع بیماری کرونا رفت ‌و آمدها را محدودتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود قدردان صبر، تحمل و همراهی فعالان این حوزه با ستاد مقابله با کرونا هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد از سرگیری فعالیت کامل تمام مراکز مرتبط با حوزه گردشگری باشیم.

پورمحمدی بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان توسط رسانه‌ها و مطبوعات تأکید و تصریح کرد: وجب به وجب این خطه از کشور، مملو از اماکن گردشگری، آثار باستانی و تاریخی و نشانه‌های فرهنگ و مدنیت است که متاسفانه آن چنان که باید و شاید به جهانیان شناسانده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأمین سلامت، امنیت و معیشت مردم در شرایط کنونی را دغدغه‌ای مهم برای مدیران و مسوولان برشمرد و بیان داشت: تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید با لحاظ تمامی جوانب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مساعدت استانداری آذربایجان‌شرقی برای تداوم فعالیت واحدهای گردشگری با حداقل ظرفیت در دوران اولیه شیوع کرونا، از تعدیل نیرو در واحدهای گردشگری جلوگیری کرد، افزود: با تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای گردشگری همچنین مساعدت استاندار محترم در راستای فعالیت حداقلی آنها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان گردشگری مبنی بر تعدیل نیرو و بحران اشتغال در استان مرتفع شده و با تعامل و هم‌افزایی میان مجموعه‌های گردشگری، مدیریت شد.

احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه انجمن‌های حرفه ای گردشگری استان، حفظ نیروی انسانی و ارتقاء سطح ارائه خدمات را در صدر اهداف اجرایی خود قرار داده‌اند، ابراز کرد: مدیران این انجمن‌ها در تلاشند تا با حمایت از افراد فعال در این حوزه، چرخه صنعت گردشگری استان را استوار نگاه دارند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین مسائلی که می‌توان با حمایت استانداری در راستای تسهیل فعالیت فعالان گردشگری به کار گرفت، امکان اعمال معافیت‌های مالیاتی و استمهال هزینه حامل‌های انرژی است که در تلاشیم تا در آینده‌ای نزدیک این امر مهم را محقق سازیم.

حمزه‌زاده، به برنامه‌های این اداره‌کل به مناسبت هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دنبال همه‌گیری کرونا، برنامه‌های ویژه این هفته نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، رونمایی از چند طرح دیجیتال مارکتینگ و افتتاح چند پروژه گردشگری در استان به‌صورت ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.
 
تعدادی از فعالان حوزه گردشگری نیز در این دیدار به بیان مشکلات و مطالبات خود از استاندار آذربایجان‌شرقی پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول