اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رمال کلاهبردار دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از دستگیری فردی که با تشکیل گروه تلگرامی و از طریق فروش دعا و طلسم اقدام به کلاهبرداری از نوجوان ۱۶ ساله کرده بود، خبر داد.

رمال کلاهبردار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی مهران فر اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت فردی مبنی بر خالی شدن حساب کارت بانکی وی موضوع با جدیت در دستور کار پلیس فتا شهرستان مانه و سملقان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده توسط ماموران پلیس فتا مشخص شد که پسر ۱۶ ساله که نوه شاکی بوده پس از آشنایی با صفحات مجازی و گروه تلگرامی تحت عنوان "دعا طلسم و سرکتاب" با گرداننده صفحه تلگرامی که خود را زنی ۳۰ ساله معرفی می کرد ارتباط گرفته بود.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: فرد مذکور با فریب نوجوان و فروش دعا و طلسم برای عناوینی چون نمره قبولی، دوستیابی، بخت گشایی و ابطال طلسم از وی مبالغی را اخذ کرده و در مرحله بعد تقاضای مبالغ بیشتری را کرده بود که فرد به دلیل در اختیار نداشتن پول کارت بانکی پدربزرگ خود را سرقت کرده و از آن طریق مبالغ درخواستی متهم را پرداخت می نمود.

وی اظهار داشت: فرد کلاهبردار مجموعا ۶۰ میلیون ریال از نوجوان مذکور کلاهبرداری کرده بود که اقدامات فنی پلیس فتا شهرستان باعث شد تا گرداننده صفحه تلگرامی که دختری ۱۶ ساله در استان کردستان بوده شناسایی و جهت دستگیری به پلیس فتای استان کردستان معرفی شد.

مهران فر در پایان از والدین خواست تا با آموزش آسیب های فضای مجازی به کودکان و نوجوانان از وقوع این قبیل کلاه برداری ها جلوگیری کرده و در صورت مشاهده مواردی از این دست مراتب را از طریق پل ارتباطی110 به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول