اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

اهمیت دستگاه پرکن مایعات و انواع آن

دستگاه‌های پرکن مایعات از تجهیزات مورداستفاده در فرایند تولید و بسته‌بندی مایعات هستند. آنها مایعات رقیق و غلیظ را در کارتن‌ها، قوطی‌ها، شیشه‌ها و بطری‌ها وارد می‌کنند. این دستگاه‌ها در صنایع مختلف مانند داروسازی، غذایی و آرایشی و بهداشتی بسیار پرکاربرد و مهم هستند به‌طوری‌که نمی‌توان فرایند تولید را بدون آنان تصور کرد.

اهمیت دستگاه پرکن مایعات و انواع آن

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه‌های پرکن مایعات از تجهیزات مورداستفاده در فرایند تولید و بسته‌بندی مایعات هستند. آنها مایعات رقیق و غلیظ را در کارتن‌ها، قوطی‌ها، شیشه‌ها و بطری‌ها وارد می‌کنند. این دستگاه‌ها در صنایع مختلف مانند داروسازی، غذایی و آرایشی و بهداشتی بسیار پرکاربرد و مهم هستند به‌طوری‌که نمی‌توان فرایند تولید را بدون آنان تصور کرد.

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایعات

     پرکردن دستی مایعات نمی‌تواند شما را به سطح بالای تولید برساند. درحالی‌که دستگاه پرکن مایعات فرایند پرکردن، سرپوش گذاشتن و برچسب زدن را به‌سرعت انجام می‌دهد.
          دستگاه‌های پرکن مایعات تنوع بالایی دارند و می‌توانند برای محصولات با ویسکوزیته مختلف استفاده شوند.
     دستگاه پرکن مایعات دقت بسته‌بندی را بالا می‌برد و از اتلاف محصولات جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بهره‌وری تولید افزایش می‌یابد.

بر مبنای نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات به سه دسته تقسیم می‌شود:

          دستگاه پرکن معمولی
          دستگاه پرکن فشاری
          دستگاه پرکن تحت خلأ

دستگاه پرکن مایعات معمولی بر مبنای نیروی جاذبه کار می‌کند یعنی مایع بر اساس نیروی وزن خود تزریق می‌شود. برای مثال تزریق شیر به درون بطری با این دستگاه صورت می‌گیرد.

در دستگاه پرکن تحت خلأ لازم است که فشار اتمسفر از فشار بطری‌ها بیشتر باشد. مایعاتی مانند روغن و شربت که ویسکوزیته بالایی دارند به این شیوه تزریق می‌شوند.

 دستگاه پرکن مایعات فشاری باید فشار بالاتری نسبت به فشار اتمسفر داشته باشد این نوع پرکردن خود به دودسته"پرکردن تحت‌فشار بالا" و "پرکردن در فشار هوا برابر"تقسیم می‌شود. در "پرکردن در فشار هوا برابر" ، فشار مخزن مایعات برابر با بطری می‌شود، بنابراین مایع باتوجه‌به وزنش به بطری‌ها می‌ریزد. از طرف دیگر، پرکردن تحت‌فشار بالا با اختلاف فشار مخزن مایع و بطری کار می‌کند.

انواع دستگاه پرکن مایعات براساس طراحی

دستگاه‌های پرکن مایعات باتوجه‌به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایشان انواع مختلفی دارند. که در زیر به برخی از آنان اشاره می‌کنیم:

دستگاه پرکن مایعات تمام اتوماتیک

استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به نیروی انسانی بسیار کمی دارد. این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم تغییرات به‌صورت خودکار را دارند و می‌توانند فرایند بسته‌بندی، درپوش گذاشتن و برچسب زدن را به‌صورت خودکار انجام دهند و سرعت بسته‌بندی را افزایش دهند.

دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

این دستگاه ها نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارند و تا حدودی دستی هستند. برای مثال مرتب کردن محصولات  و زدن برچسب ها باید توسط نیروی انسانی انجام شود .

دستگاه پرکن مایعات برای ویال‌ها

این دستگاه‌ها رایج‌ترین ماشین‌آلات در صنعت داروسازی هستند. این دستگاه‌ها برای پرکردن مواد ویسکوز، سوسپانسیون‌ها و داروها به درون بطری یا ویال‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها شامل یک قسمت ورودی هستند که ویال‌ها را بارگیری می‌کنند و سپس از طریق قسمت حمل‌ونقل متناوباً آن‌ها را منتقل می‌کنند.

پرکن مایعات الکترونیکی

عملکرد این پرکن‌ها متکی به الکتریسته است. پرکن‌های الکترونیکی ساختار پیچیده‌ای دارند و از فناوری بالاتری برخوردارند. آن ها کاملاً خودکار هستند و بیشتر در صنایع دارویی که نیاز به دقت، سرعت و بهداشت بیشتری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه پرکن مایعات برای بطری‌ها

از این دستگاه‌ها برای تزریق مایعات به درون بطری‌ها استفاده می شود.این دستگاه می‌تواند از بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی پشتیبانی کند. هم چنین جنس مایع نیز می تواند ویسکوز یا غیر ویسکوز باشد. برخی از این ماشین ها دارای قابلیت دربندی و برچسب‌گذاری نیز می باشند. در صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی بیشتر از این دستگاه استفاده می شود.

انواع ماشین پرکن مایعات براساس کاربرد

دستگاه های پر کن براساس جاذبه : دستگاه‌های پرکننده‌ای هستند که در آب ، شیر و سرکه استفاده می شوند. این دستگاه‌ها برای محصولاتی مناسب است که ویسکوزیته پایینی دارند و با استفاده از وزن محصول عملیات تزریق صورت می‌گیرد.

دستگاه‌های پرکن تحت خلا : معمولاً برای پر کردن بطری‌ها با محصولات کف‌دار استفاده می‌شوند.

دستگاه های پر کن پیستونی (حجمی) : برای عسل، مربا، روغن، خمیرها، سس ها و کرم‌های آرایشی به کار می‌روند. آن‌ها محصول را از یک قسمت دستگاه به قسمت دیگر در یک مقدار دقیق منتقل می‌کنند.

گروه صنعتی دمیرچی قادر به ارائه صفر تا صد خطوط بسته بندی می‌باشد. جهت کسب اطلاع از قیمت روز تجهیزات خطوط بسته‌بندی از جمله دستگاه پرکن مایعات از سایت ما بازدید فرمایید.

مخازن استیل

مخازن استیل از جمله پرکاربردترین وسایل ذخیره‌سازی هستند که برای نگهداری مواد در صنایع دارویی، غذایی، کشاورزی، شیمیایی و غیره به کار می‌روند. این مخازن به دلیل مقاوم بودن، جلوگیری از خوردگی، مقاومت در برابر دماهای بالا و کاربردهای گوناگون در صنعت بسیار مورد استقبال هستند.

مزایای مخازن استیل

     این مخازن از طول عمر بیشتری در مقایسه با مخازن دیگر برخوردارند و بنابراین از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند.
          مقاومت آنان در برابر عواملی مانند حرارت و خوردگی بالاتر است.
          حمل‌ونقل آنان راحت‌تر است.

مخازن استیل عموماً به‌صورت استوانه‌ای و از دیواره‌ای از جنس فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند و بسته به مصارفشان می‌توانند در اندازه‌های کوچک و یا در ابعاد صنعتی به‌صورت عمودی یا افقی وجود داشته باشند. این مخازن انواع مختلفی دارند که از جملة آن‌ها می‌توان به مخازن استیل تک جداره، مخازن استیل دوجداره، سه جداره، مخازن اسپتیک و غیره اشاره کرد.

مخازن دوجداره، سه جداره و اسپتیک

مخازن دوجداره برای زمانی استفاده می‌شوند که ما نیاز به عایق‌بندی مخزن داشته باشیم. جنس جداره‌ها از استیل می‌باشد و بین آن‌ها می‌توان از پشم‌شیشه یا پشم سنگ استفاده کرد. باتوجه‌به ایزوله بودن این مخازن، برای نگهداری مواد شیمیایی حساس به دما مناسب هستند. همچنین می‌توانند از نشت مواد شیمیایی به بیرون جلوگیری کنند.

زمانی که بخواهیم محتوای مخزن را در برابر سرمایش و گرمایش قرار دهیم می‌توانیم از مخزن سه جداره استفاده کنیم. این مخازن در فرایند تولید مواد لبنی و مواد شیمیایی کاربرد فراوانی دارند.

 مخازن اسپتیک برای نگهداری مایعات و محصولات ویسکوز مانند شیر در شرایط بهداشتی استفاده می‌شوند. این مخازن به‌صورت استوانه‌ای و با کفی مقعر یا مخروطی و با دیواره‌ای خنک‌کننده ساخته شده است.

گروه صنعتی دمیرچی آمادة ارائة خدمات مشاوره، طراحی، تولید و نصب مخازن استیل برای نگهداری و ذخیره‌سازی مواد حساس باتوجه‌به نیازهای کارفرمایان محترم است.

میکسر هموژنایزر تحت خلأ

از میکسر هموژنایزر تحت خلأ به طور گسترده در صنایع بهداشتی، آرایشی و غذایی برای اختلاط، همگن‌سازی، امولسیون و سوسپانسیون مواد استفاده می‌شود. این دستگاه در فرایند تولید سس مایونز، خمیردندان، پماد، ریمل، ژل و غیره بسیار کاربردی است.

مزایای میکسر هموژنایزر تحت خلأ

          امولسیون پایدار
          از اکسیداسیون جلوگیری می‌شود
          زمان شستشوی دستگاه کوتاه‌تر است
          همگن‌سازی محصولات با کیفیت بالا صورت می‌گیرد
          تمیزکردن و نگهداری آن آسان‌تر است

میکسر هموژنایزر تحت خلأ چگونه کار می‌کند؟

 این دستگاه از یک توربین ضد چرخش و یک روتور با سرعت بالا تشکیل شده است. سر روتور در مرکز پایین مخلوط قرار گرفته است تا استفاده از آن را با حجم بسیار کمی از مواد امکان‌پذیر کند. در طول عملیات اختلاط، توربین خارجی درجهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و مواد را از دیواره لوله به سمت بالا حرکت می‌دهد. تیغه‌های داخلی خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند و مواد را به سمت پایین و به سمت سر هموژنایزر با سرعت بالا حرکت می‌دهند و به‌این‌ترتیب فرایند اختلاط صورت می‌گیرد و پس از آن مواد توسط خط تخلیه به بیرون از هموژنایزر منتقل می‌شوند.

جهت مشاهدة اطلاعات بیشتر در مورد میکسر هموژنایزر تحت خلأ کلیک کنید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول