اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

آموزش عیب‌ یابی و تعمیر اتو پرس خانگی

دستگاه اتوپرس با پهنای صفحه حرارتی بالای خود و شدت بخار زیاد باعث باز شدن چروک لباس ها می گردد و در نتیجه در وقت و زمان صرفه جویی بسزایی دارد.

آموزش عیب‌ یابی و تعمیر اتو پرس خانگی

دستگاه اتوپرس با پهنای صفحه حرارتی بالای خود و شدت بخار زیاد باعث باز شدن چروک لباس ها می گردد و در نتیجه در وقت و زمان صرفه جویی بسزایی دارد.زمانی که برای دستگاه اتو پرس مشکل ایجاد شود و شما نیاز به تعمیر اتو پرس خانگی داشته باشید، دیگر هیچ عملکرد مثبتی ندارد. مثلا زمانی که اتو پرس بخار نداشته باشد و یا صفحه آن گرم شود چروک لباس به هیچ وجه باز نمی شود.

در این مطلب به مشکلات رایج اتو پرس اشاره میکنیم و نحوه عیب یابی اتو پرس را برای شما شرح می دهیم. چنانچه مشکل دستگاه شما بر طرف نشد و نیازمند راهنمایی بیش تر بودید با متخصصین تعمیرات اتو پرس درنیک تعمیرتماس بگیرید.

 

 تعمیر اتو پرس ژانومه که بخار نمی‌کند

تمامی دستگاه هایی که با بخار سر و کار دارند باید در هفته یکبار استفاده شوند. اتو پرس ها هم جزء وسایلی هستند که بخار نقش مهمی در کارکرد آن ها  دارد. در صورت استفاده نکردن از دستگاه اجزای داخلی رسوب گرفته و شما را نیازمند تعمیر اتو پرس ژانومه می کند.

بهتر است قبل از استفاده از اتو پرس، منبع آب اتو پرس را چک نمایید. در صورتی که اب در منبع نباشد و یا کم باشد موجب بخار ندادن اتو پرس ژانومه می شود.

در اتو پرس ها برای رسیدن به بخار مناسب باید درجه حرارت به درستی تنظیم شده باشد. در صورتی که درجه حرارت به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه به حد مناسب درجه حرارت نرسیده و بخار تولید نمی کند.

بعضی از مدل های اتو پرس دارای یک فیلتر حاوی رزین می باشند که کار آن گرفتن مقداری از سختی آب مخزن دستگاه می باشد. چنانچه این فیلتر در هر صورت به مشکل بخورد، دستگاه هیچ بخاری تولید نخواهد کرد.

در بعضی موارد دیده شده که منبع و فیلتر درست در جای خود قرار نگرفته است که همین عامل موجب بخار نکردن اتو پرس ژانومه می شود. توصیه می شود بعد از ریختن آب در مخزن، فیلتر و مخزن آب اتو پرس را به شکل صحیح در جای خود قرار دهید.

اتو پرس ها دارای برد الکترونیکی می باشند و بسیار حساس به نوسان برق می باشند. کوچک ترین نوسان برق موجب می شود تا قسمت های مختلف دستگاه دچار مشکل شود. بهتر است از محافظ برق های استاندارد استفاده کنید.

اتو پرس ها برای تشکیل بخار در دو مدل طراحی شده اند، یک مدل دارای بویلر و یک مدل بدون بویلر، که هر دو مدل به شدت به املاح آب حساس هستند. آب های دارای املاح ( آب سخت) به شدت به دستگاه آسیب می زنند و رسوب گرفتگی موجب صدمه زدن به سایر قسمت های دستگاه و در نتیجه بخار ندادن اتو پرس می شود

تعمیر اتو پرس بکو که داغ نمی شود

زمانی که ترموستات اتو پرس عملکرد خود را از دست بدهد، موجب گرم نکردن اتو پرس بکو و یا بیش از حد گرم شدن دستگاه می شود. راه حل آن تعویض و یا در صورت امکان تعمیر ترموستات می باشد.

زمانی که از دستگاه اتو پرس بیش از حد استفاده شود، در دستگاه های بی کیفیت باعث سوختن المنت و سیم کشی می شود. که در تعمیرات اتو پرس بکو المنت سوخته را تعویض می کنند. المنت به هیچ وجه قابل تعمیر نمی باشد.

زمانی که برد الکترونیکی اتو پرس به دلایلی مانند نوسان برق و استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه، دچار مشکل شود موجب می شود تا ولتاژ مناسب به المنت دستگاه نرسد و باعث گرم نکردن اتو پرس بکو شود.

تعمیر اتو پرس بایترون که صدا می دهد

بعضی از مدل های اتو پرس فاقد برد الکترو نیکی میباشد که دارای المنت، ترموستات، پمپ‌ و تعداد محدودی سنسور میباشد. در مدل دیگر که دارای برد الکترونیکی لست، شرایط خاصی در نحوه کارکرد و نحوه نگهداری دارد.بوق زدن دستگاه اتو پرس یکی از ارور های این مدل از دستگاه است که موجب  مشکلاتی مانند گرم نشدن اتو پرس می شود.

در سرویس و عیب یابی اتو پرس با تعویض قطعات اساسی برد، این ارور بر طرف می گردد.

راه حل ساده برای جلوگیری از بوق زدن اتو پرس این میباشد که از دستگاه اتو پرس هر هفته استفاده کنید و این موضوع باعث میشود هم برد الکترونیکی دستگاه و هم قسمت بخاربه مشکل نخورد.

 

منبع: نیک تعمیر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول