اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رونق کشاورزی با کشت محصول زعفران در گچساران

مدیرجهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه برای اولین بار محصول زعفران در روستای انجیرسیاه گچساران در حال کشت است، گفت: امسال 3 هزار متر از اراضی این منطقه به زیرکشت محصول زعفران می‌رود.

رونق کشاورزی با کشت محصول زعفران در گچساران

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برای نخستین بار با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشت محصول زعفران در  روستای گچساران رقم خورد.

پورالحسینی با بیان اینکه تغییر کشت در شهرستان گچساران یکی از سیاست‌های تولید و اشتغال است، اذعان کرد: کشت محصول زعفران ، کشتی است که به آب کم نیاز دارد.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به ظرفیت خوب آب و خاک در این شهرستان  عنوان کرد: اکثر نقاط این شهرستان ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه کشاورزی دارند.

وی  بیان کرد: زعفران از محصولات بسیار ارزشمند با سود دهی بسیار خوبی است که می‌تواند جایگزین تولیدات کشاورزی پرآب شود.

پورالحسینی افزود: با توجه به کم مصرفی آب این محصول اقدام به کشت آن می‌تواند در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان درآمدزایی خوبی ایجاد کند.

 وی با بیان اینکه برای اولین بار این طرح در روستای انجیرسیاه گچساران  در حال اجرا است، گفت: امسال 3 هزار متر از اراضی این روستا به زیر کشت محصول زعفران می‌رود.

 مدیرجهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه کشت محصول زعفران از مهرماه تا آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت و درپایان پاییز برداشت می‌شود گفت: امسال برای کشت این محصول 950 کیلوگرم پیازچه زعفران سفارش داده شده است.

 پورالحسینی  با اشاره به اینکه هزینه حمل پیازچه زعفران و تحویل آنبر عهده بنیاد مسکن انقلاب است، گفت: هم اکنون پیازچه زعفران بین 14 نفر متقاضی کشت این محصول توزیع شده است.

 این مسوول ادامه داد: پیازچه محصول زعفران بر حسب تقاضای کشاورز از 20 الی 300 کیلوگرم به قیمت مصوب 55 هزار ریال خریداری و تحویل متقاضیان می‌شود.

 مدیر جهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه کشت محصول زعفران از مجموعه طرح‌های( منظومه روستایی)  توسعه روستایی و ایجاد اشتغال است، ابراز کرد: در صورت نتیجه گرفتن این طرح در روستای انجیر سیاه کشت محصول زعفران در  چهار روستا دیگر اجرایی می‌شود.

 پورالحسینی  ادامه داد: امسال  یک هزار و  850کیلوگرم جهت کشت محصول زعفران تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: هم اکنون روستاهایی از جمله دیل، آرو ، اسپر، آب چیرک، گناوه لری، مارین، چهاربیشه علیا و سفلی و گدارشهری برای کشت محصول زعفران در سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه در زمان برداشت زعفران این محصول به نرخ روز از کشاورزان خریداری می‌شود،  خاطرنشان کرد: به دنبال تغییر کشت برخی محصولات کشاورزی در برخی از روستاهای این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول