اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح‌های گردشگری به فرهنگ اقوام آسیب نزند/ لزوم دقت در صدور مجوز گردشگری

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه اساس طرح‌های گردشگری باید حفظ و حراست از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی باشد، گفت: نباید بگذاریم رفت و آمدها و فعالیت‌های گردشگری به فرهنگ اصیل اقوام آسیب بزند.

طرح‌های گردشگری به فرهنگ اقوام آسیب نزند/ لزوم دقت در صدور مجوز گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه همه ما باید تلاش کنیم تا وظیفه خود را در برابر میراث گرانبهای فرهنگی خود به انجام برسانیم، اظهار کرد: کشور ما ایران اسلامی دارای تمدن غنی و فرهنگی ناب و اصیل است که در کنار صنایع دستی بی‌بدیل اقوام در سرتاسر این مرز پرگهر همواره مورد توجه جهانیان بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس با توسعه گردشگری و سیاحت مخالف نیست بلکه دستور اسلام نیز گردش و عبرت‌آموزی از آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب سایر اقوام و شهرهاست، افزود: آنچه ما را نگران می‌کند بی‌توجهی به فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی در شلوغی و اهداف صرفا گردشگری است.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه نگرانی ما از اجرای طرح‌های گردشگری این است که فرهنگ و آداب و رسوم اصیل این مناطق مورد تهاجم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: باید رفت و آمدها به گونه‌ای بشود که آن فرهنگ و میراث با اصالت گذشته مورد تهاجم قرار نگیرد.

ترابی با اشاره به اینکه حضور گردشگران در مناطق باید به نحوی باشد که فرهنگ ما ماندگار و غالب باشد، ادامه داد: باید فضا را به شکلی طراحی و برنامه‌ریزی کنیم که آنها از آداب و رسوم ما یاد بگیرند و آن را نیز در سایر نقاط کشور تبلیغ کرده و گسترش دهند.

وی بر لزوم دقت و بررسی بیشتر در مسیر اعطای مجوزهای گردشگری تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که همه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این حساسیت را داشته باشند که از فرهنگ و اصالت‌مان دفاع کرده و با حفظ فرهنگ بومی مردم از گردشگری سود و منفعت ببرند.

گفتنی است در این دیدار رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس نیز احمد تجری مدیرکل متبوع خود را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول