اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز | اروپایی‌ها رغبتی به مناظره بایدن و ترامپ نشان ندادند

یک خبرگزاری انگلیسی نوشت که مناظره «آشوبناک و غیر اخلاقی» دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با واکنش سرد و بی‌رغبت کشورهای اروپایی مواجه شد.

رویترز | اروپایی‌ها رغبتی به مناظره بایدن و ترامپ نشان ندادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در اولین مناظره انتخاباتی خود به میزبانی «دانشگاه کیس وسترن رزرو»، در شهر کلیولند ایالت اوهایو حاضر شدند تا رقابت‌های انتخابات پیش‌روی ایالات متحده وارد مرحله جدیدی شود.

خبرگزاری «رویترز» با بیان اینکه توهین‌های شخصی ترامپ و قطع مکرر صحبت‌های بایدن توسط او چهره اولین مناظره تلویزیونی این دو را مخدوش کرده بود،  با جمع‌آوری برخی واکنش‌ها از سوی متحدان اروپایی آمریکا نوشت که این مناظره با واکنش سرد و بی‌رغبت آنها مواجه شد.

بر این اساس،‌روزنامه «اِل پائیس» اسپانیا مناظره ترامپ و بایدن را به «نمایشی آشوبناک و شرورانه، که برای قوی‌ترین کشور جهان بهت‌آور بود» توصیف کرد.

«نوربرت روتگن» سیاستمدار محافظه‌کار آلمانی که برای رسیدن به ریاست حزب صدراعظم این کشور تلاش می‌کند، درباره این مناظره گفت: «نگران‌کننده است که آمریکا به حالتی رسیده که در آن رقابت‌کنندگان برای قوی‌ترین دفتر [ریاست‌جمهوری] در جهان نمی‌توانند درباره یکی از مشکلات عدیده این کشور به صورت هدفمند بحث کنند».

«لورنزو پرگلیاسکو» رئیس شرکت افکارسنجی و تحلیل سیاسی «یو تِرند» در ایتالیا معتقد است: «این مناظره به قدری آشوبناک بود که تقریبا آن را غیر قابل مشاهده کرده بود... مناظره‌ای مانند دیشب، نمی‌تواند پیروز واقعی داشته باشد اما این خبر خوبی برای بایدن است زیرا ترامپ که در نظرسنجی‌ها عقب بود باید برای تغییر تلاش کند».

«فیلیپ پیاتف» رئیس بخش تحلیل‌ها و یادداشت‌ها در روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت: «وحشیانه‌ترین دوئل در تمام زمان... این می‌توانست شانس بزرگ بایدن برای صحبت‌کردن درباره سیاست‌هایش، ارائه دیدگاه او درباره آمریکا باشد، نه اینکه درگیر لجن‌مالی [با ترامپ] شود. می‌توان گفت که بایدن و دموکرات‌ها این شانس چشمگیر را از دست دادند».

به نوشته رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در نشست خبری اظهار داشت: «البته که ما شاهد چرخش‌های جدید در فرهنگ سیاسی آمریکا هستیم اما نمی‌خواهیم هیچ ارزیابی داشته باشیم یا اظهار نظری کنیم زیرا این را می‌توانند فوراََ به عنوان تلاش برای دخالت در [انتخابات آمریکا] تعبیر کنند».

«روری استوارت» دیپلمات و وزیر پیشین انگلیسی نیز درباره این مناظره تحلیل کرد: «تفاوت [این مناظره] با مناظره نیکسون-کندی، که روی سیاست [داخلی] و سیاست خارجی تمرکز شدیدی داشت، سرسام‌آور است. دموکراسی‌های ما در تلاش مذبوحانه برای یافتن فضایی هستند که قرار بود در مناظرات سیاسی باشد».

روزنامه «سان» به عنوان پرمخاطب‌ترین روزنامه انگلیس نیز نوشت: «این مناظره، بینندگان بسیاری را در سپهر سیاسی، به دلیل جدال لفظی که شاهد بودند، بی‌رغبت باقی گذاشت».

رویترز پیشتر اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نزاع‌سیاسی نفس‌گیر» توصیف کرد که در آن دو طرف توهین‌های مختلف و حملات شخصی را نثار یکدیگر کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول